Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

vrijdag 22september ergens bij oostkapelle/renesse

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

vrijdag 22september ergens bij oostkapelle/renesse

Ik ben van plan om vrijdag 22september naar zeeland te rijden met een maat van me en ergens te gaan waarnemen. Zat zelf te denken aan Schelphoek vlakbij Haamstede. Weet niet of dit een optimale plek is maar kan me herinneren dat het in elk geval erg donker is daar. Misschien eindig ik die avond wel ergens anders in de buurt.

Ik ben in elk geval geheel nieuw in de waarnemingshobby. Heb zelf een Intelliscope 8''(nog even zonder controller) en naar het schijnt moet ik daar redelijk wat mee kunnen zien.
    Mensen die vrijdag nacht langs willen komen met hun scope of gewoon voor de gein zijn welkom. Zeker als je al wat ervaring hebt, kan je me gelijk een heel zooi tips geven!

Vragen, suggesties of opmerkingen hoor ik graag.
    Ga je langskomen of mee te spotten, dan hoor ik het graag.
    XT10

Kom naar de dijk!!

http://www.astroforum.nl/viewtopic.php?t=3341
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

dat is veeeel te ver uit de buurt voor mij, das zo'n 2,5 uur rijden.
      beter dan naar zeeland, zo'n 30minuten rijden voor mij
      XT10

Commentaar

misschien kom ik wel...
        ik sta op de camping in renesse...
        114mm refl. en 70mm refr.
        200mm dobson.. Meade Etx70, Meade Etx90 PE.

Commentaar

Origineel geplaatst door milcom
          dat is veeeel te ver uit de buurt voor mij, das zo'n 2,5 uur rijden.
          beter dan naar zeeland, zo'n 30minuten rijden voor mij
          Het bied je tevens ook voordelen hoor..

1. Veel Astroforummers, dus veel tips...

2. Verwarming uitlaten tijdens de rit en je telescoop is gelijk aardig afgekoeld.
          Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
          ------------------------------------------------------------------