Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

vrijdag 22september ergens bij oostkapelle/renesse

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

vrijdag 22september ergens bij oostkapelle/renesse

Ik ben van plan om vrijdag 22september naar zeeland te rijden met een maat van me en ergens te gaan waarnemen. Zat zelf te denken aan Schelphoek vlakbij Haamstede. Weet niet of dit een optimale plek is maar kan me herinneren dat het in elk geval erg donker is daar. Misschien eindig ik die avond wel ergens anders in de buurt.

Ik ben in elk geval geheel nieuw in de waarnemingshobby. Heb zelf een Intelliscope 8''(nog even zonder controller) en naar het schijnt moet ik daar redelijk wat mee kunnen zien.
    Mensen die vrijdag nacht langs willen komen met hun scope of gewoon voor de gein zijn welkom. Zeker als je al wat ervaring hebt, kan je me gelijk een heel zooi tips geven!

Vragen, suggesties of opmerkingen hoor ik graag.
    Ga je langskomen of mee te spotten, dan hoor ik het graag.
    XT10

Kom naar de dijk!!

http://www.astroforum.nl/viewtopic.php?t=3341
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

dat is veeeel te ver uit de buurt voor mij, das zo'n 2,5 uur rijden.
      beter dan naar zeeland, zo'n 30minuten rijden voor mij
      XT10

Commentaar

misschien kom ik wel...
        ik sta op de camping in renesse...
        114mm refl. en 70mm refr.
        200mm dobson.. Meade Etx70, Meade Etx90 PE.

Commentaar

Origineel geplaatst door milcom
          dat is veeeel te ver uit de buurt voor mij, das zo'n 2,5 uur rijden.
          beter dan naar zeeland, zo'n 30minuten rijden voor mij
          Het bied je tevens ook voordelen hoor..

1. Veel Astroforummers, dus veel tips...

2. Verwarming uitlaten tijdens de rit en je telescoop is gelijk aardig afgekoeld.
          Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
          ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
          Auteur:Ik

Commentaar

voordeel 1 kan ik begrijpen alleen voordeel 2 gaat niet op, ik kan ook dat ritje naar zeeland de verwarming uitlaten en de ramen open doen, is ie ook afgekoeld na een half uur ritje. voordeel is dat ik dan neit 2,5uur met de ramen open hoef te rijden
            XT10

Commentaar

Re: vrijdag 22september ergens bij oostkapelle/renesse

Zat zelf te denken aan Schelphoek vlakbij Haamstede. Weet niet of dit een optimale plek is maar kan me herinneren dat het in elk geval erg donker is daar.
              Burgh-Haamstede is een zeer goede plek. Zoek een plekje bij de duinen/bosrand van boswachterij Westenschouwen. Daar zijn een aantal parkeerplaatsen. Op Walcheren zijn ook nog redelijke plekken, in de buurt van Oostkapelle, Aagtekerke e.d.
              Maar ik zou vannacht nog gaan, vrijdag komt er weer bewolking binnendrijven zoals het er nu naar uitziet.

groeten michiel

Commentaar

jammergenoeg kan ik vannacht niet, althans maat van me kan niet.
                ook heb ik vernomen dat de wolken in de vroege avond vanuit het westen binnen komt en in de late avond weer richting duitsland vertrekt, dus hopelijk klopt dat ook. zowiezo is de kans op bewolking aan de kust minder groot dan landinwaarts, omdat de meeste bewolking gecreeerd wordt boven land. ook is het die avond lekker 'warm' kwa temp, 17 tot 18 graden in de nacht is lekker vertoeven.
                XT10

Commentaar

Ik vind het echt gaaf dat jullie zo actief bezig zijn met het organiseren van waarneemavonden!

Commentaar

Re: vrijdag 22september ergens bij oostkapelle/renesse

Origineel geplaatst door Asellus
                    Zat zelf te denken aan Schelphoek vlakbij Haamstede. Weet niet of dit een optimale plek is maar kan me herinneren dat het in elk geval erg donker is daar.
                    Burgh-Haamstede is een zeer goede plek. Zoek een plekje bij de duinen/bosrand van boswachterij Westenschouwen. Daar zijn een aantal parkeerplaatsen. Op Walcheren zijn ook nog redelijke plekken, in de buurt van Oostkapelle, Aagtekerke e.d.
                    Maar ik zou vannacht nog gaan, vrijdag komt er weer bewolking binnendrijven zoals het er nu naar uitziet.

groeten michiel
                    Het enige jammere is dat je af en toe een straal licht van de vuurtoren in je gezicht krijgt....
                    114mm refl. en 70mm refr.
                    200mm dobson.. Meade Etx70, Meade Etx90 PE.

Commentaar

ben gisteren even op schelphoek geweest en daarna lange tijd gestaan op een verlaten duinparkeerplaats ergens bij nieuw haamstede. zicht groot gedeelte van de nacht redelijk goed, was helder. alleen na 3 uur werd het minder en minder. jammer want ik wilde saturnus op zien komen na 4uur. de plek was in elk geval echt perfect, zeer donker.
                      ik weet niet of je hebt proberen te bellen, maar ik had in elk geval geen bereik met telfort daar. maat van me had volle bak met orange.
                      XT10

Commentaar

Werken...
                      X