Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

114 mm newton is hij goed

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

114 mm newton is hij goed

hallo ik ben van plan een nieuwe telescoop te kopen
    wat vinden julie van deze http://www.telescope-service.com/newton ... tml#n114mm

wat kan je er zoal mee zien en van hoe dicht
    en heeft er iamnd nog foto's van hoe digt je met die telescoop kan kijken
    heeft er iemand ervaring met deze telescoop

groetjes shiwa

Ik heb deze van mijn ouders gekregen 2 jaar terug (besteld via Colruyt en maw dubbel betaald) en heb eigenlijk niet veel te zeggen over de scoop. Hij is niet bijster goed maar kan wel leuk zijn voor de beginner om wat rond te prutsen.

Wat ben je eigenlijk van plan met de scoop te doen? Is het voornamelijk visueel waarnemen of wil je ook foto's kunnen nemen? Is het je eerste of niet? Deepsky of planeten? .....

Commentaar

Hallo Shiwa,

Welkom op het forum en heel veel plezier.

Zo'n elfje (zoals dat mooi het) zal niet echt spectaculeire beelden geven.
      Het is net zoals Kip vraagt.
      Wat wil je doen?
      En is het je eerste?

Nog belangrijker is misschien wel de vraag, hoeveel wil/kan je eraan uitgeven?

Succes.
      Beter een GAT in je hand dan een hand in je ... :shock:

Commentaar

Origineel geplaatst door Japie
        Japie, niet alles onder de 200mm opening levert saaie beelden, hoor. Een elfje is en blijft wat mij betreft de perfecte beginnerstelescoop. Heb je zelf wel eens door een 114mm Newton gekeken? Je kunt daar erg veel mooie dingen mee zien hoor! We kunnen niet allemaal met een huge-ass Dobson beginnen.
        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

ik kan eigenlikj niet hoger dan deze telescoop van prijs
          ik ben ook nog rond 13 jaar

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
            Origineel geplaatst door Japie
            Japie, niet alles onder de 200mm opening levert saaie beelden, hoor. Een elfje is en blijft wat mij betreft de perfecte beginnerstelescoop. Heb je zelf wel eens door een 114mm Newton gekeken? Je kunt daar erg veel mooie dingen mee zien hoor! We kunnen niet allemaal met een huge-ass Dobson beginnen.
            Feit, elfjes zijn best ok maar als hij eerder viseel wil gaan kan hij het geld uitgeven aan een 6" of 8" dobson. Daarmee is hij beter af. Fotografisch zou je kunnen zeggen dat een EQ2 of iets zwaarder met motoren ok is in combi met een telelens ofzo.

Commentaar

heb je miscien nog een paar foto's van hoe dicht je kan kijken naar de planeten

Commentaar

Origineel geplaatst door shiwa
                heb je miscien nog een paar foto's van hoe dicht je kan kijken naar de planeten
                http://forum.astroversum.nl/album_perso ... ?user_id=3

Allemaal met 3.2 MP camera en 114mm newton genomen.

Commentaar

Werken...
                X