Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Welke Objecten???

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Welke Objecten???

Ik heb vandaag eindelijk mijn telescoop ontvangen . (intelliscope 8) dus ik wil graaaag vandaag een paar objecten bekijken. ik heb helaas nog geen asto computer van teleskop service. mssn krijg ik die later nog. nou mijn vraag is eigenlijk, welke objecten jullie mij aanraden om te bekijken..

GR Beenie..........

M57, M27, M29, M13, M92, .....

Zijn er al leuke om mee te beginnen. Ik zou bijvoorbeeld Cartes du Ciel downloaden en installeren. Hiermee kan je goede kaartjes maken (en meer objecten vinden) want anders geraak je natuurlijk nog niet erg ver als je enkel de naam weet.

Commentaar

Je kan vanavond een blik op Jupiter werpen en zoals Kip al zei een paar Messier-objecten.

Commentaar

Hee Gefeliciteerd met je nieuwe scoop
        Welke is het geworden? de 8, 10 of 12"?

En hoe benje van plan de objecten te gaan zoeken?
        Wij kunnen vanalles roepen, maar weet je dan ook waar ze staan?
        Beter een GAT in je hand dan een hand in je ... :shock:

Commentaar

Het is de Intelliscope 8 .

Ik krijg nog een object locator speciaal voor de intelliscope(een soort push-to).
          maar ik weet niet echt waar alle objecten staan.
          ik weet wel waar dat w vormige sterrenbeeld staat en daar ongeveer de andromeda. verder weet ik niet echt zo veel.

wachten op de object locator word het duss :P

Commentaar

De Lier en Hercules zijn ook heel gemakkelijk te vinden. Gewoon omhoogkijken naar Vega en je bent vertrokken
            Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Maar het ziet er hier nog donders bewolkt uit.. Nu, 22:30 nog geen teken
              van Vega..

Hopen dat het nog wat opklaart vanavond!

Groetjes,

Bandit (die ook hoopt nog een glimp van Jupiter op te vangen)
              Achromatologisch

Commentaar

@Beenie Man:

Dan zou ik eerst een goed programma voor op de pc nemen.
                Dar is een goede manier om te leren "kijken"

Maar eehhh 8" is niet meteen een kleintje he..

heel veel succes ermee.

Commentaar

@ japie,
                  Ik had al een oude telescoop waar ik alleen de maan mooi kon zien. en ik heb 1 keer saturnus kunnen bekijken maar toen zag ik alleen maar een wit stipje met een ringetje .

ik heb vega net kunnen zien daar links onder nog 2 sterren dicht bij elkaar. en daarna werd het BEWOLKT !!! :@

Commentaar

@beenieman,

stellarium is een goed programma.
                    http://www.stellarium.org hier kan je het programma downloaden.
                    Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

ok thanks, Maar ik gebruik zelf starry night dat is toch ook goed??

Commentaar

Origineel geplaatst door Beenie Man
                        ok thanks, Maar ik gebruik zelf starry night dat is toch ook goed??
                        Maar dat is toch een prima programma om te weten te komen welke objecten er aan de hemel staan?
                        Gebruik ik zelf ook, en voor het waarnemen print ik altijd een aantal objecten zodat ik weet waar te vinden.

Succes.

Commentaar

Werken...
                        X