Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Aanschaf van Telescoop

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Aanschaf van Telescoop

Ik wil nu onderhand is een goede telescoop aanschaffen.. Kunnen jullie mij advies geven over wat voor telescoop ik moet kopen, en wat de prijzen daarvan zijn?

Ik zit met een verrekijker van 4x30, dus dat schiet ook niet op hè..

Hoor graag wat jullie reacties zijn..

Een telescoop hoeft niet duur te zijn. Een 250 mm dobson heb je voor 448 euro. Een 150 mm dobson voor 248. Als je voor het goedkoopste en beste beeld (voornamelijk op deepsky) wilt gaan kan je het beste voor een dobson kiezen

Commentaar

Bedankt Menno, nog meer mensen die iets willen vertellen over het aanschaffen van een telescoop?

Commentaar

Je kan beter eerst een beetje zelf verdiepen, hoeveel geld wil je uitgeven, wat wil je zien, welk type telescoop spreekt je aan enz enz enz...

Als je dat allemaal weet kan je aan mensen gaan vragen wat hun ervaringen zijn met bepaalde telescopen enz...
        But I, being poor, I've ownly my dreams. I split my dreams under your feet. Tread softly, because you tread on my dreams. I assume you dream...

Commentaar

Ja, zo wou ik het ook gaan doen hoor Rory.. Heb al aardig wat artikelen over de aanschaf van een telescoop gelezen op De Koepel..

Zal ook is kijken in de Openbare Bibliotheek hier in Eindhoven..

Commentaar

Zoals rory al zei, je moet goed je budget in overweging nemen, je ken beter ff wachten en ineens een goede kopen als dat je nu je geld uitgeeft en oer een paar weken/maanden spijt heb dat je niet ff gewacht had tot je meer geld beschikbaar had.

Ik dacht ook dat je een van de jongelingen was hier, dus ik weet niet of je een bijbaantje hebt of dat je ouders bijbetalen maar gewoon geduldig zijn en wachten tot je echt iets ziet wat je wil hebben, en zou het nog buiten je budget liggen gewoon ff wachten. en niet denken dat je telescoop gelijk moet hebben.
            Daar krijg je meestal spijt van.

Commentaar

als ik mijn nieuwe scoop heb mag je wel eens langs komen
              woon maar 13 km onder eindhoven
              kan je iig bekijken wat dat merk ong van kwalitijd levert

Commentaar

met nadruk op als
                meade schijnt nogal druk te hebben ofzo
                dus als ie niet in voorraad is kun je op min 3 weken rekenen
                mijne is er nog niet :evil:

Commentaar

Ik heb ook zo lang mogen wachten maar ik kreeg wel waar voor mn geld een dob 30cm. voor nog geen 700 euros
                  dus zo erg duur hoeft astronomy niet te worden
                  Geniet meer van de kleine dingen in het leven,
                  Word macro-fotograaf! Canon 350d +180mm macro/sigma + 90 mm macro/tamron :D

Commentaar

Werken...
                  X