Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Geschikte telescoop?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Geschikte telescoop?

Beste forummers,
    Ik ben een kleine 5 maanden geïnteresseerd in astronomie. Na drie maanden allerlei dingen leren en lezen over astronomie, wil ik graag een goedkoop telescoopje aanschaffen. Nu ben ik op http://www.marktplaza.nl/Galaxster-s...uw-1831076.php gestuit. Wat vinden jullie van deze telescoop, het merk, diameter, prijs e.d.? Ik weet niets van merken en diameter e.d. Hopelijk kunnen jullie me helpen!

BVD,
    Sir Isaac Newton
    De drie wetten van Newton waren een doorbraak in de geschiedenis.

Ziet er niet goed uit. Te klein voor een spiegeltelescoop en geen goede oculairen.

Ik zou minstens voor een 15 of zelfs 20 cm dobson telescoop gaan tenminste als je al enigzins vertrouwd bent met de sterrenhemel. Indien niet ben je beter af met een goede verrekijker en een goede sterrenkaart om de hemel te leren kennen. Pas als je deze ervaring hebt opgedaan kun je gaan denken aan een behoorlijk telescoop.
    Zonder enige kennis van de hemel is het onmogelijk objecten te gaan opzoeken omdat je niet weet waar ze zitten.
    Reken op 300 tot 500 € voor een goede telescoop waar je jaren plezier kunt van hebben.
    Obsession 18 inch F/4.5
    Orion Optics 8 inch F/4.5 - 1/8 PV wave front optics op Vixen GP-E

Commentaar

Werken...
    X