Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Sterrenkijken Burundi..

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Sterrenkijken Burundi..

Hallo,

Ik ga in augustus 10 maanden naar Burundi, klein landje dat praktisch op de evenaar in Afrika ligt.
    Ik heb kort geleden een 90 mm lenzentelescoop gekocht en wil deze graag meenemen.
    Weet iemand of er goed te kijken valt rond de evenaar, het is daar volgens mij erg vaak bewolkt.
    En weet iemand een boek waar in staat wat er allemaal te zien is rond de evenaar?

groeten Jouke
    Als de melkweg al heel erg groot is.
    hoe groot is het heelal dan wel niet ?

Op de evenaar is alles te zien.

,xtG
    .tsooJ
    Ich bin ein Kollaser.
    http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Waarbij je wellicht kunt stellen dat alles binnen pakweg 15 graden bij de beide hemelpolen niet erg goed te zien zal zijn omdat het te laag boven de horizon staat. Dit ligt wel aan de toestand van de lucht, natuurlijk.
      The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Op de evenaar kan je zowel van de noordelijk als de zuidelijke sterrenhemel genieten.

En het weer, dat hangt er maar vanaf in welke seizoen je er naartoe gaat. Want in de regenseizoen moet je daar niet zijn als een astronoom.
        Het zit volgens mij ook redelijk dicht bij de jungle, dus het kan zijn dat het vaak mistig en vochtig is.

Maar ja, je hebt 10 maanden.
        - Skywatchter 150 mm F5 Newton
        - EQ3, aandrijving + poolzoker
        - Bresser 10x50
        - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Welkom!
          Wat je kunt doen is een leuk planetariumprogramma downloaden en eens kijken wat je kunt zien en wanneer in burundi.
          We hebben er net een mooi draadje over geopend op
          http://astroforum.ddq.nl/viewtopic.php?t=2097
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Wow! De hele sterrenhemel! De poolster (wordt wel lastig), Grote Beer, Orion en Cassiopeia aan de hemel met het zuiderkruis en Alpha Centauri, de Magelhaanse Wolken en de Andromeda-melkweg! De pleiaden Ún Omega Centauri! Het Walhalla voor waarnemers! Maar dan zou ik wel op een berg gaan staan, want midden in het regenwoud met 100 mm per dag en 30 graden lijkt me nou niet bevordelijk voor je seeing (hoor mij nou, de waarneem leek....)
            This person attempts not to panic, with the aid of several towels.

Commentaar

Bedankt voor de reacties!
              Maar weet iemand toevallig een boek / kaart dat je daar kunt gebruiken voor het opzoeken van de objecten? heb daar geen laptop om bv zo'n programma te gebruiken..
              Gr Jouke
              Als de melkweg al heel erg groot is.
              hoe groot is het heelal dan wel niet ?

Commentaar

Kijk maar ff hier. Je hebt enorm veel boeken waar je uit kan kiezen.

http://www.dekoepel.nl/winkel/assets/s2 ... nl/winkel/
                - Skywatchter 150 mm F5 Newton
                - EQ3, aandrijving + poolzoker
                - Bresser 10x50
                - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Werken...
                X