Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Welke telescoop is goed?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Welke telescoop is goed?

Ik wil een goede telescoop waar ik nog wel wat jaartjes mee voort kan en zowel planeten als deep sky mee kan kijken het liefst in de prijs klasse van 300 tot 500 is hiervoor een goed model te krijgen zelf dacht ik dat deze wel goed is, is dat ookzo?
    http://www.dekoepel.nl/winkel/100000...740da6107.html
    alvast bedankt,
    Sasser

---edit-N- even de titel wat duidelijker gemaakt--

Het is wel goed. Maar veel te duur. Het is duur omdat het allemaal elekronisch speelgoed heeft. Voor dat geld kan je een GSO 150/750mm halen. En dat is een telescoop van uitstekenden kwaliteit die 1.7 keer meer licht opvangt dan de meade. Daarmee kan je deepsky veel beter mee bekijken.
    http://www.telescope-service.com/newton ... tml#n150mm

En met deze telescoop leer je wat echt waarnemen inhoud. Dat is de sterrenhemel kennen en ZELF objecten kunnen opzoeken.
    Voor mij is al het lol weg als je een computer het werk laat doen.
    - Skywatchter 150 mm F5 Newton
    - EQ3, aandrijving + poolzoker
    - Bresser 10x50
    - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Ik wist niet dat jij een scope had Atodaz?? :scratch:

Verder ben ik het er wel mee eens dat je die Meade beter kan laten liggen. Die is veels te duur voor wat je er voor krijgt.
      Sasser moet zelf maar ff bekijken wat ie graag wil, een equatoriaal opgestelde scoop of een Dobson.
      Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Ja idd, het hangt er van af hoe handig je bent. Als je planeten met hoge vergroting gewoon met de hand kan volgen zou ik voor een Dobson gaan. Maar als steeds bijstellen je niks lijkt zou ik voor eq opstelling gaan.
        - Bresser 10x50

Commentaar

wat kunnen jullie me aanraden voor 500 euro om er goed deepsky en planeten mee te kunnen bekijken met motor hoeft niet perse zelf zoeken lijkt me ook leuk:P

Commentaar

Ik zou je die 150/750 GSO op Sky View montering aanraden, met dat koffertje met oculairen en filters.
            Daarmee kun je deepsky en planeten mee bekijken. Naar mijn mening heb je dan een perfect set voor dat geld.
            - Bresser 10x50

Commentaar

Qua montering ben ik het met AtodaZ eens. Die is erg goed en uit te breiden met motoren en poolzoeker . De telescoop ken ik niet. Maar een stabiele montering is vaak nog belangrijker dan de scoop zelf!
              30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Kan ik ergens foto's vinden die met een telescoop zijn gemaakt met ongeveer de zelfde specificaties?

Commentaar

Werken...
                X