Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Vreselijk groentje..

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Vreselijk groentje..

Hallo allemaal ..

Hier een heel nieuw en vers groentje ..
    Ik kon via mijn werk uit een lijst kadoos kiezen en heb daaruit
    een telescoopje gekozen .. een heel simpel ding ( neem ik aan)

76mm REFLECTOR TELESCOPE, merk LUXON, with tripod.
    Eypieces: H20mm,H12.5mm. SR4mm. Barlow Lens x 2. Finder scope 5x24. Magnification:35x,56x,175x,70mm,112x,350x.

aangezien het nog niet helder is geweest .. heb ik nog niet echt kunnen kijken .. misschien wat tips of reacties ... ??

ga uit van de maan ,saturnus en jupiter.
    heb je een sterrenkaart? of draaibare.
    iemand misshcien nog een link weet er geen 1 namelijk gebruik starry night ervoor.

en welkom op het forum

Commentaar

Hai welkom op dit forum...

Ik heb deze scoop zelf ook.....Ik ben niet geheel ontevreden over deze telescoop maar ook niet super te vreden.

Over de montering kan ik vrij kort zijn die is bagger !!!!. De telescoop staat op een vorkmontering...en is tril gevoelig. En als je iets te ruw omgaat wil het lager in de horizontale as snel breken (hou hier rekening mee).

Het zicht met te scoop is goed/ matig (kijk hiervoor maar bij waarnemingen en kijk even naar topics die door mij zijn gestart.
      - Saturnus is met 4 mm occulair en 2x Barlow zichtbaar als bolletje met duidelijk de ring.
      - Maan is heel mooi te zien door alle occulairen aanbevolen is 12 mm en 4 mm zonder barlow.
      - M42, M44, M45 zijn duidelijk te zien door de 20 mm occulair mischien dat er nog meer zichtbaar zijn maar moet eerst weer even wachten op beter weer.
      -Venus is mooi om te zien door de schijngestalen verder niet veel details.
      - Jupiter is te zien met wolkenbanden (met goed weer 2 banden zichtbaar) en natuurlijk de 4 grootste manen zichtbaar (Europa,Io, Canymedes en Callisto.

Voor een beginner is de scoop wel leuk....maar er zijn betere te krijgen...en dan heb ik het niet alleen over de objectief maar vooral om te de montering.

Maar veel succes en plezier gewenst.....durf te wedden dat dat wel gaat lukken :thumbup:
      "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Werken...
      X