Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Voorstellen.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Voorstellen.

Goedemorgen.
    nieuw hier dus zal me even voorstellen.
    Ik ben susie kom uit Limburg en mama van Jayden.
    ik ben 39 jaartjes oud , gelukkig getrouwd met de liefste man van de wereld.
    en heb al 3 weken niks geen alcohol gehad....oeps verkeerd forum.
    Het gaat zich hier meer om mijn zoon Jayden die sterren kijken geweldig vind.

En dan met name vallende sterren (zodat hij een wens kan doen, want hij wil graag een dinosaurus worden).
    nou had hij van een vriendin een speelgoed telescoop gekregen.
    Nou hij moest dus met opa opblijven om sterren te zien, je kan het al raden hij kon niets zien.

Dus heeft Jay van ons voor zijn 6 verjaardag een echte telescoop gekregen, een maede voor beginners.
    Leuk ding hoor maar als je er geen verstand van heb kom je niet ver.
    Hij is al goed aan het oefenen overdag bloemetje kijken enzo.
    Maar heb me toch hier maar aangemeld.
    Alle tips zijn welkom.

Welkom op het forum. Een heel gemakkelijk object die je kunt proberen, de maan. Kijk 'ns of je die kunt bekijken, daar valt heel wat op te zien en het is een goed begin.

Commentaar

Wel best als ze nog niet te veel licht reflecteert. Resulteert in een pijnlijk oog heb ik laatst geleerd
      Probeer misschien ook even Jupiter?
      Welkom trouwens!
      Meade LX90 GPS 8" - HOC D/60mm- F/910mm

Commentaar

En installeer gelijk maar even het freedownload planetarium programma Stellarium op de computer, dan kun je zien waar je een en ander kunt vinden. Je zoontje zal snel leren en voorlopig zoet zijn. Vrijwel alle amateurs hebben dat programma op de computer staan. Reuze handig om te kunnen zien wat er die avond te zien is. En nog veel meer. Als je hem vertelt dat vele amateurs op de wereld en dus ook in Nederland dit gebruiken, zal hij dat reuze interessant vinden.
        https://stellarium.org/nl/

Er is ook een online versie
        Iets simpeler, maar in het Engels:
        https://stellarium-web.org/
        Schiedam
        Telescopen: Skywatcher Widefield 150mm Achro, Evostar APO 120ED, Vixen 102ED (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer.
        Astrobino's: Swift 20X80, Skymaster 15X70, Jena 10X50, Habicht 7X42, Gucky 2.3X40.

Sterrenwacht Rijswijk
        Telescopen: 130 mm Astrophysics Starfire op NEQ6, 150 mm Newton op GP, C8 op NEQ6, Meade 14" op NEQ8, Lunt.

In het heelal aan het speuren sinds 1970

Commentaar

Welkom op het forum! Niets zo tof als ge´nteresseerde kindjes, de maan is inderdaad het perfecte begin!
          Wel best als ze nog niet te veel licht reflecteert. Resulteert in een pijnlijk oog heb ik laatst geleerd
          Je bent niet de enige !
          "Man must rise above the Earth — to the top of the atmosphere and beyond — for only thus will he fully understand the world in which he lives."

Commentaar

Welkom op het forum. Ik heb voor mijn jonge neefje ooit eens een soort beginnershandleiding voor de telescoop gemaakt, hier kan je hem vinden. Telescoop instructie beginners.pdf
            200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Werken...
            X