Announcement

Collapse
No announcement yet.

Help, de Autostar van mijn LX90 doet het niet!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Help, de Autostar van mijn LX90 doet het niet!

Hallo allemaal, sinds kort de trotse bezitter van een Meade LX90 20cm telescoop.
    Bij deze telescoop hoort ook een Autostar besturing en een GPS unit.
    Ik heb na het grondig lezen van de Manual geprobeerd om deze werkende te krijgen.
    Maar ben bang dat hij stuk is,want hij reageerd op geen enkele toets.
    Mijn vraag wie woont er in de buurt van Arcen Limburg en kan mij een hendje op weg helpen en evt checken of het aan mij ligt of aan de Autostar.
    m.v.g
    Andre

Beste Andre,Hartelijk welkom op dit forum.IK zelf woon in deventer en heb geen lx 90.Maar ik weet dat er binnenkort sterrekijk-dagen zijn op zaterdag 24 februari waar je op de verschillende plaatsen in nederland kunt komen kijken.Ikzelf ga die dag naar phoenix in lochem.maar ik weet dat die dagen ook in nijmegen. plaatshebben.je zou ook nar het achterhoekweekend kunnen komen dat word gehouden 16,17 en 18 mrt bij de bosrand in lochem,zie evenementen. daar kunnen ze je zeker helpen. ik ga daar ook heen maar ik kom alleen de zaterdag. mvr gr jan bonte

Comment

Je kunt ook naar het astroforum weekend , komen-misschien word je daar wat wijzer.

Comment

Andre,

Is het wel zo, dat het display rood oplicht en de initialisering voltooit?
        Als je daarna tijd etc. moet ingeven, lukt dat niet?
        Zijn de toetsen schoon?....evt schoonmaken met een wattenstaafje met alcohol.(handbox openschroeven)
        gr Ben
        MEADE SCT12 - ED6 - LGHTBRDG16

Comment

Of de aansluitingen, op het statief.

Comment

Andre

ik zie dat je gps op de telescoop hebt, dus hoef je de tijd etc. niet in te geven.
            Maar gaat de telescoop wel naar de eerste alignster of doet hij helemaal niets?
            Als hij dat allemaal wel doet, zzou het kunnen dat je contacten van de toetsen vervuild zijn!

Comment

Hoi mannen, Super dat er iemand reageerd,..daarvoor allen ook mijn dank.
              Ik heb inmiddels de Autostar voorzichtig geopend en gecontroleerd.
              Zo ook de kabel gecheckt die ook in orde is.
              Hij start inderdaad mooi op geeft de Bieb! en initilaiseert.
              Maar daarmee houdt het dan ook op, hij vraagt ingave van de juiste data en weigert vervolgens alle medewerking.
              Zelf geen electrotechnicus of techneut weet ik niet goed wat nu te doen.
              André

Comment

Wellicht ,kun je verder in het menu als je de coördinaten ,hebt ingevoerd -probeer eens de datum en 52 NB en 4,5 OL en geen daylight savings ,hopelijk gaat hij verder in het menu.

Comment

hij reageerd op geen enkele toets kan dus niet verder als invoeren van de data

Comment

Misschien is er een update niet goed uitgevoerd,dat is een lastiger probleem,ik weet niet of Meade nog software updates ,verzorgd , wellicht zijn ze nog te vinden,heb je daar eventueel de kabels voor - en kun je op het astroforum weekend komen ,wellicht kunnen ze je daar verder helpen.

Comment

Ja ,hoi Viper-Probeer nog eens de aansluitpunten van de kabels te checken ,het komt wel eens voor dat de connectors defect zijn ,Meade zit in Duitsland tegenwoordig ,het merk is uit de roulatie geweest,even googelen voor service ,je kunt ook eens een belletje wagen naar Ganymedes in Amstelveen -die hebben voor mij ook eens een update gedaan ,of ze hem willen checken ,succes !!

Comment

Misschien een overbodige vraag maar hoe zit het met de voeding?

Comment

Ik heb zelf ook een LX90 8" met GPS. Wat jij nu ervaart, ken ik niet. Eerst maar eens een check of de kabels goed zijn. Wat ik daarna zou proberen, is het opnieuw installeren van de Autostar. Versie 43g is geloof ik de laatste versie die is uitgebracht. Zelf heb ik dat wel eens gedaan net als een patch waarmee de GPS weer herkend werd. Is al even geleden, ik moet dus uitzoeken hoe het updaten ook alweer werkt. Laat ik je weten!
                          Meade LX90-GPS 8" SCT l Guide: TS 80/600 achr. | Robtics 80/560 apo I Meade DSI PRO l DBK21au04 l Canon EOS 1000d gemod l Canon EOS 350d gedebayerd I Fujinon 10x70 FMT-SX

Comment

je schrijft dat je niet verder kunt dan invoeren data.................betekent dit dat je die wel kunt invoeren of niet?
                            als je die wel kunt invoeren en vervolgens de ENTER knop drukt en dan gebeurt er niets, is wellicht je enterknop aan de binnenkant vervuild > schoonmaken met watten staafje en alcohol.
                            Kijk op youtube > cleaning autostar

Comment

Yes!!! Dankzij hulp van meerdere leden kon ik mijn Autostar probleem oplossen.
                              Het bleek toch te liggen aan slecht contact tussen de druktoetsen.Ophet 1e gezicht leken deze schoon en niet vervuild.
                              Pas bij hard indrukken maakten deze contact.
                              Na wat poetsen met een wattestaaf kwam er leven in en mijn telescoop tot leven,
                              Veel dank aan jullie steun en pogingen om me opweg te helpen.
                              Ben er enorm blij mee.
                              Nu snel opzoek naar een kabelset en dan zullen jullie mij ongetwijfeld terug zien dat ik weer vastloop met de PC.(grinnik)
                              Nogmaals dank.
                              Andre

Comment

Working...
                              X