Announcement

Collapse
No announcement yet.

goto instellingen wintertijd

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• goto instellingen wintertijd

Door omstandigheden een behoorlijke poos geen gebruik kunnen maken van mijn telescoop (nexstar 5se),
    Nu ben ik vergeten wat de juiste tijdinstellingen zijn voor om de goto te gebruiken, Iemand die dit weet?

utc+1.00

TS 80mm F7 ED | Robtics 130mm F7 EDT | Celestron AVX, starsense & polemaster | Canon 450D full spectrum.

Comment

daylight savings = no
      Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Comment

Inderdaad, UTC +1 en Daylight saving op "No". Maar ik weet niet of je in het bezit bent van een smartphone. Anders is de (gratis) app "SynscanInit" een hele handige om alle gegevens op te halen die je moet invullen op je handcontroller.
        Sky-Watcher 8" Dobson | Sky-Watcher 100mm APO | Yamater D=76.2 F=1250 | Sterrenwacht Gooi&Vechtstreek: www.knvwshetgooi.nl

Comment

Bedankt voor de hulp!

Comment

De beste optie voor dergelijke apparaten is gewoon de tijd op UTC zetten en je hoeft er nooit meer naar om te kijken.
            My eyes are the best optical devices provided. Others:
            GSO 400mm Dob, Robtics ED110 f/7, Nikon Aculon 16x50, Canon EOS 6

Comment

Originally posted by skysurfer View Post
              De beste optie voor dergelijke apparaten is gewoon de tijd op UTC zetten en je hoeft er nooit meer naar om te kijken.
              Maar dan moet je zelf rekenen met +1 (winter) of +2uur (zomer) en dat niet vergeten.
              Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Comment

Ik zet op mijn G 11 en de Paramount MX gewoon daylight savings en uiteraard geef ik UTC plus 1 uur in. Staat hij altijd goed voor een Go To. Doe ik met mijn oude EQ 6 ook en het werkt prima. Ik heb ooit een CGEM gehad en hetzelfde ingesteld. Werkte ook goed. Dat wou ik nog even kwijt

Comment

Working...
                X