Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

ik vraag om hulp !

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

ik vraag om hulp !

hallo mensen.

ik heb eigenlijk wat hulp nodig kom ik zelfs achter :P
    ik ben nu al een paar daaggies aan eht twijfelen tussen een zelfde kijker als skywatcher ( ''robijntjuh'' die William optics fluorite )
    of een canon eos 350d ( die heeft hij ook maar nou en ! :P )
    kwil natuurlijk ook opanemens kunnen make ( niet alleen astrofotografisch ook natuur enz. )
    maar eigenlijk een leuke guide scoop zou ook leuk zijn..

iemand nog wat tips
    ( skywatcher misschien ?? )

de vraag is ,wat is je prioriteit?
    en wordt de kijker voornamelijk als guidscope gebruikt? als dit het geval is hoef je niet persť voor een Robijntje te gaan en kan je eerder uitkijken naar de canon ,ook omdat je natuur wil schieten

Commentaar

tsja.
      guidescoop en daarnaast als een grab en ga kijkertje maar dan moet ik later voor een statief gaan kijken, de eos tsja... ik vind het geweldig apparaat maar ik twijfel nog steeds :| :violent2:

Commentaar

wat je ook kiest,het wordt nadien alleen maar duurder
        voorbeeld,mijn volgende aankoop

Commentaar

:tongue: :tongue: :tongue: :tongue:
          luchtkijker ( skywatcher ) zou je voor mij een paar foto's van de WO willen maken :P ( close ups ) en mailen aub :/ :bounce:

Commentaar

En dan heb je een telelens, en dan denk je hee ik wil astrofotografie. dure software om je canon/nikon te bedienen kabeltje voor naar de laptop. stuk of 6 batterijen. Het houd nooit op ! voor je het weet ben je duizende euri's verder zeker weten :laughing3:

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
              dure software om je canon/nikon te bedienen kabeltje voor naar de laptop.
              Ik weet niet hoe het bij Nikon zit, maar bij Canon wordt die software bijgeleverd, Mac en Windows versies. En een USB-kabeltje heeft iedereen wel liggen, toch? Anders kost ook dat de meeste mensen de kop niet, lijkt me.

,xtG
              .tsooJ
              Ich bin ein Kollaser.
              http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Origineel geplaatst door Alien
                Origineel geplaatst door Nightsky
                dure software om je canon/nikon te bedienen kabeltje voor naar de laptop.
                Ik weet niet hoe het bij Nikon zit, maar bij Canon wordt die software bijgeleverd, Mac en Windows versies. En een USB-kabeltje heeft iedereen wel liggen, toch? Anders kost ook dat de meeste mensen de kop niet, lijkt me.

,xtG
                .tsooJ
                Tot 30sec kan de camera wel, daarboven heb je een afstandbediening nodig, en kan je met elke opname naar de klok kijken hoeveel minuten je nu aan het opnemen bent.

Met de juiste software en kabel voor de bulb gaat dat vol automatische, niet meer kijken bij elke opname hoelang je bezig ben maar gewoon instellen op de pc bv 120 sec opnemen 60 sec rust en weer 120 sec opnemen.
                Zo hou je meer tijd over om bezig te zijn met volgen. of gewoon lekker een bakkie koffie binnen drinken.

Een must is het zeker niet maar ik zou er niet meer aan moeten denken om dat allemaal weer zelf te moeten doen.

Commentaar

nou en dat hoeft van mij perse ook neit want wat ik al zei is dat ik ook ''natuur'' fotografie wil doen enz. :P

Commentaar

http://www.ganymedes.nl/Templates/WO%20 ... r%2080.htm
                    http://www.ganymedes.nl/Templates/WO%20 ... %20APO.htm

of een eos 350d ik kwil ene keuze maken uit deze 3 of gewoon door sparen iemand een tip of een .... wat dan ook die me kan helpen

Commentaar

Ik zou kiezen voor de Canon, daar heb je ook overdag nog wat aan. En die kun je volgens mij ook wel gebruiken in combinatie met je huidige telescopenpark.
                      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Voor het geld kun je ook een paar lange weekeinden naar Urugay (binnenland). Schijnen ze goede vis te hebben.
                        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

*nop wil niet dat ik een volgkijker koop of fototoestel*

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
                            Volgens mij bedoelt ie dat je verstandig met je centjes moet omgaan...
                            owja?
                            een fototoestel heb je altijd wel wat aan...
                            die william optics zijn ook leuk en heb hiero ook een montering staan waar 1 van de 2 op past.

Commentaar

Een beetje wel.
                              Bedoel, volgens mij ben je 17, hebt prachtkijker, een toucam en weet ik veel nog wat meer. Toen ik zo oud was had ik een 8cm brak kijkertje, maar een enorme hoop lol. Ik zou echt mijn centen in mijn broekzak houden, je werkt je rot ervoor en ik heb er al zoveel gezien op de sterrenwacht (ook van jouw leeftijd) die later hun hele boeltje te koop gooien.
                              Dus ik ben niet zo enthousiast, leer eerst maar eens die kijker en het heelal goed kennen.. Maar ja, wie ben ik.
                              30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Werken...
                              X