Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

bepalen brandpuntsafstand van je oculair

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

bepalen brandpuntsafstand van je oculair

Ik moet op school de brandpuntsafstand van een oculair zeer naukeurig bepalen, iemand misschien suggesties om dit te doen?
    [I]"Never doubt that a small group of thoughtful committed citizens can change the world' indeed, it's the only thing that ever has"[/I] - Margaret Mead

Meestal staat aan de bovenkant van het kokertje de brandpuntsafstand (25mm bijv)
    Scheelt weer denkwerk.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

haha dat weet ik ook wel nop, alleen is het de bedoeling dat we het experimenteel gaan onderzoeken is een prakticum. En toen dacht ik dat er best wel wat astronomen zijn die dat doen.

Owja en we krijgen ook een lens/objectief met meerdere lenzen waar we niets van weten, en daar moeten we dan de f van bepalen.
      [I]"Never doubt that a small group of thoughtful committed citizens can change the world' indeed, it's the only thing that ever has"[/I] - Margaret Mead

Commentaar

[quote="MThomas"]haha dat weet ik ook wel nop, alleen is het de bedoeling dat we het experimenteel gaan onderzoeken is een prakticum. En toen dacht ik dat er best wel wat astronomen zijn die dat doen.

dan had je niet moeten denken :P

Commentaar

Voor wanneer wil je het weten ? Ik heb een oom die natuurkundige is en die zie ik morgen. Die heeft van dat soort experimentjes zijn beroep gemaakte en weet enorm veel van optiek. (hij levert testopstellingen aan scholen).
          Ik kan het hem wel vragen..
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door nop
            Voor wanneer wil je het weten ? Ik heb een oom die natuurkundige is en die zie ik morgen. Die heeft van dat soort experimentjes zijn beroep gemaakte en weet enorm veel van optiek. (hij levert testopstellingen aan scholen).
            Ik kan het hem wel vragen..
            dat zou heel fijn zijn

Commentaar

Klik hier eens!
              http://www.physics.isu.edu/~hackmart/astlblt.pdf

Commentaar

Origineel geplaatst door nop
                waar ken ik die link toch van :P

thnx

Commentaar

Werken...
                X