Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Deze dan?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Deze dan?

Ik heb nu deze weer op het oog, graag even jullie kritische ogen er ook bij.

>> splinternieuwe telescoop
    >> ik doe deze weer weg omdat ik er niet goed mee overweg kan,met een zeer
    >> stevig statief en een moter.d=150mm f=750mm en f=1400 dit zijn
    >> tech.gegevens maar ik weet niet precies wat dat inhoud het is allemaal
    >> zeer solide.gewicht 19 kg
    >>
    >> vaste prijs .175.=

Very funny Scotty! Now beam down my clothes!

Nee, geen SEBEN!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Haha je zoekt ze ook wel uit vriend Seben had ik ook niet voor gegaan.

Commentaar

ik ken het niet eens :|
        :laughing1:

Commentaar

't Is chinese muk die elke gek kan verkopen. Spul voor handelaren en niet voor winkels. Je komt ze bij de vleet tegen op ebay
          https://www.wilhelmy-it.de/sms/shop/ind ... ucts&cat=1
          Bedoel. Je staat daar op de astrostart party met je 'Seben Star Sherriff' .
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Hey little star... you are busted. Time for a duel
            Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Wat is je budget Gemini?
              Een goede telescoop voor weinig is de skylux (lidlscoop) de oculairs zijn slecht. Vervangen (ca 50 euro p st.) en je hebt voor weinig (<150 euri) een goede scoop.

Commentaar

Zo heel erg slecht waren die oculairs nou ook weer niet. Weliswaar Kellners, maar wel goede Kellners. (10mm en 20mm) De 4mm (rotzooi) kun je gebruiken als glaasje voor de schnapps met dit weer.
                "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Ik wil met deze hobby beginnen maar ik weet niet of het op lange termijn iets voor me is. Daarom heb ik een budget van max 200 euro voor ogen.

Ik ben er al wel uit dan ik geen lenzen telescoop wil maar in ieder geval een newton (of dobson, maarja die zijn duurder).

Ik hoef niet per se een motor want het lijkt me wel de sport om zelf objecten te kunnen vinden en niet simpel op een knop te hoeven drukken.

Uiterraard wil ik de maan en planeten bekijken maar wat dingen die verder weg liggen zijn denk ik ook wel een verlangen.

Ik had in een vorig topic al te horen gekregen dat ik geen optisan of seben moesten nemen, maar ik kon op deze foto niet zien dat het een seben was.

Maar laat maar eens wat horen wat voor mij geschikt is.
                  Very funny Scotty! Now beam down my clothes!

Commentaar

Onder op de scoop staat http://www.seben.com geloof ik.
                    Een motor is best handig hoor, maar niet geschikt voor jouw budget!!
                    En een dobson of newton is niet duurder dan een refractor.
                    Je moet namelijk kijken in het verschil in opening. En die zijn voor hetzelfde geld vaak een stuk groter bij newtons en dobsons.

Maar 200 euro is niet veel voor een telescoop. En dan kom je idd vaak uit bij merkjes als Seben en Optisan.

Ik kan je alleen maar adviseren om vaak op de bekende 2dehands sites te kijken.
                    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Ik denk dat je voor 200 euro het beste een Bresser telescoop moet nemen uit de Messier serie. Kwalitatief zijn het redelijke telescopen voor dat prijs. En als beginner kan je zeker wat mee. Hier heb je een link.

http://www.fotosg.nl/product_info.php?c ... ts_id=3964
                      - Skywatchter 150 mm F5 Newton
                      - EQ3, aandrijving + poolzoker
                      - Bresser 10x50
                      - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Koop alleen niet bij FotoSG...Maar laat je adviseren door vaklui (bijv robtics.nl of upsky.nl)

Commentaar

Heh Norbert, ik krijg bijna met terugwerkende kracht spijt van het feit dat ik mijn verrekijker bij hun (FotoSG) heb gekocht.
                          The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Als je echt weet wat je wilt kun je er prima terecht, maar voor vakkundig advies en wat enthousiasme over de hobby moet je er niet zijn. 't Is een fotowinkel, en telescopen is gewoon een andere tak van sport!

Commentaar

Origineel geplaatst door nop
                              Koop alleen niet bij FotoSG...Maar laat je adviseren door vaklui (bijv robtics.nl of upsky.nl)
                              Bij robtics waren ze tevreden over deze kijker. Vooral om wat het bood voor dit prijs. Je zou contact met Rob kunnen nemen.

http://home.planet.nl/~lefeb019/contact.html
                              - Skywatchter 150 mm F5 Newton
                              - EQ3, aandrijving + poolzoker
                              - Bresser 10x50
                              - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Werken...
                              X