Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

goed of slecht :$

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

goed of slecht :$

hallo, ik ben nieuw hier en ik had een vraagje, ik wil al best lang een handige telescoop om mee te beginne, nu zag ik laatst een telescoop in een krantje staan:

Refractor Telescoop met gesloten optische buis. minium vergroting 35x
    Maximum vergroting 525x met 4 verwisselbare oculairs 4 mm, 12,5 mm, 20 mm en extra vegroting's lens van 1,5x. Focuslaengte: 700mm barlow zoeker voor 5x vergroting. verticale stabalisatiearm. alyminium behulzing + apart groene filter.

100 ik weet niet of het wat is dus drm vraag ik het comments?

groetjes nick
    Very funny Scotty! Now beam down my clothes!

Niet doen!!
    Zeker in de blokker krant zien staan??
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Hoi! De blokkerscoop! Doe jezelf een lol en doe het niet.
      Hier staat alles wat je wilt weten:
      http://astroforum.ddq.nl/viewtopic.php?t=1135
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

ok bedankt maar goed dat ik het gevraagt heb

Commentaar

hihi je bent de 2de al die advies vraagt over de blokker telescoop:P grappig eigenlijk maar idd.. ga naar een telescopen site, of vraag hiero info over een leuke beginnersscoop.. want aan zoeentje beginnen is zonde. dan is je hobby gelijk niks meer

Commentaar

jah ok, maar ik doe al motorcross, is zowiezo al een zeer dure sport, en dan komt er deze hobby ook al bij , telescopen zijn duur tis drm dat ik een beetje onderaan wil beginne

Commentaar

ja precies. tuurlijk ik snap je heel goed, mar voor niet zo gek veel geld meer kun je een telescoop kopen die gewoon iets beter waar, waar je ok waar krijgt voor je geld. je hebt dan gewoon beter beeld omdat het iets beter in elkaar zit allemaal. het zou gewoon zonde zijn als je zo'n telescoop koopt want dan kun je beter nog ietsje doorsparen, dat scheelt een hoop in je beeld denk ik. andrs is het zeker duur omdat je iets koopt waar je eigenlijk geen bal aan hebt, en daar je met een verrekijker even veel mee ziet.

Commentaar

oke bedankt zal ff doorkijken dan

Commentaar

Re: goed of slecht :$

Origineel geplaatst door nick

Maximum vergroting 525x
                  Dat ze gewoon durven om zoiets op te zetten. Is gewoon net zoiets als een mobieltje die onder water kan bellen of een Ford Fiesta die 300km/u rijdt.
                  - Skywatchter 150 mm F5 Newton
                  - EQ3, aandrijving + poolzoker
                  - Bresser 10x50
                  - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Re: goed of slecht :$

Origineel geplaatst door AtodaZ

Maximum vergroting 525x
                    Dat ze gewoon durven om zoiets op te zetten. Is gewoon net zoiets als een mobieltje die onder water kan bellen of een Ford Fiesta die 300km/u rijdt.
                    Dat is onzin wat je nu zegt. De telescoop kan zeker wel 525x vergroten.
                    Je ziet alleen niets, maar hij doet t wel.
                    Zit dus wel degelijk verschil in :tongue:
                    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

ok. dus je kan met een ford fietsa 300 km per uur rijden alleen de auto doet het niet :applaus:

Commentaar

ok. dus je kan met een ford fietsa 300 km per uur rijden alleen de auto doet het niet :applaus:
                        nee, de fiesta kan geen 300 honderd rijden. Standaard dan, zijn altijd wel van die randdebielen die er een Enzo motorblok inleggen ofzo.

Commentaar

Origineel geplaatst door Ossi
                          nee, de fiesta kan geen 300 honderd rijden. Standaard dan, zijn altijd wel van die randdebielen die er een Enzo motorblok inleggen ofzo.
                          Juist....STANDAARD..... Zo'n telescoop is standaard met een normaal oculair van 25mm ofso. Maar niet met een 5x Barlow en een 4 mm oculair(ik zeg maar wat). Er zijn dus ook randebielen die zulke dingen bij zo'n telescoop doen........
                          - Skywatchter 150 mm F5 Newton
                          - EQ3, aandrijving + poolzoker
                          - Bresser 10x50
                          - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Beetje vreemde uitleg zo.
                            De maximale vergroting van een telescoop is 2x de lens of spiegel diameter. een 10cm kan dus maximaal 200x vergroten. daarboven wordt het beeld erg soft en is er geen detail meer te zien.
                            525x zoals bij deze telescoop melden moet het dus minimaal een 25cm diameter zijn om dat op een normale manier te kunnen.

De mooie verkoop praatjes.

Commentaar

Zo eentje? (van Markus Ludes)

M.T.
                              ...and the stars look very different today...

Commentaar

Werken...
                              X