Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Ik zoek iemand met een telescoop

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ik zoek iemand met een telescoop

Hoi,

Wie o wie woont in de buurt van Millingen aan de Rijn ( bij Nijmegen) en heeft zin en tijd om samen met mij een keer wegwijs te maken met een telescoop ( ik heb er nog geen) en s'avonds lekker rond te kijken

Alvast bedankt,

Groetjes Sander

Is er niemand in de buurt ?

is er niemand in de buurt van millingen die mij wat kan laten zien ?

groetjes

Commentaar

Sory, ik kan je alvast niet helpen, en wat telescopen en sterrekunde betrefd ben ik zelf vrij noop

Commentaar

verder niemand ...??

Ik wil graag weten wat je precies allemaal kunt zien door een telescoop

groetjes sander

Commentaar

Wat je zult of kunt zien via een telescoop hangd van het soort type af.

Voor deepsky bv heb je al een goede telescoop nodig, tegen als je het wilt doen met onze maan en buurt planeten dan is een mindere ook al goed.

Ik heb maar een heel goedkope telescoop die onstabiel en slecht is dus, toch dankzij de degelijke oculairs kan ik heel mooi de maan zien in heel haar glorie, kraters en al, en van heel dicht bij.

Toch voor de planeten laat die het al afweten....ik heb 1x Venus heel mooi gezien en dat was het dan....de andere planeten kan ik niet zien vanuit men slaapkamer omdat deze meeste planeten in het zuiden en westen zijn NU.

Commentaar

sorry balen ligt denk ik wat verder

Commentaar

Tja, Den Haag ligt ook wat uit de buurt... Neemt niet weg dat je hier van harte welkom bent om door mijn telescoop te komen kijken...

Commentaar

lelescopen

Ik woon in lokeren,doch maar 1km van het centrum en bezit een dobson telescoop van 400mmf4,5 .
                De grensmagnitude is in het beste geval 17,maar met het strooilicht van de stad kom ik met moeite aan 14,5.
                Het is de omgeving die telt,hoemeer strooilicht daalt de magnitude vooral met grote telescopen.
                Ik moet deze altijd demonteren in 3delen om deze op te stellen.

Commentaar

Ik woon in Didam (bij Arnhem/Zevenaar). Als je de pond over gaat naar Pannerden ben je er zo

Ik heb een Dobson (254 cm) en je mag natuurlijk altijd langskomen!

Commentaar

ik woon in rockanje je hebt dus helemaal niks aan mij haha

Commentaar

Werken...
                    X