Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Nieuw en onwetend.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Nieuw en onwetend.

Hoi, ik ben nieuw hier en totaal NOG onervaren. Omdat ik altijd al een telescoop heb gewild, ben ik van plan om er binnenkort 1 te gaan kopen.

Kan iemand mij tips geven over kwaliteit, prijs etc. Wat moet ik bijvoorbeeld rekenen voor een beginners telescoopje (waar je wel mooie dingen mee kan zien uiteraard) Ik weet dat er op dit forum veel info over staat, maar wat ik al zei ik ben onervaren en snap niks over het technische gedeelte.

Bedankt
    -Meade LXD75 mount
    -Meade 150mm f5
    -Meade 130mm f7.9
    -Meade ETX-70
    -Canon Eos350d

Hoi Deadstar, welkom:
    Kijk eens hier in het eerste gedeelte. Daar staan wat linkjes naar beginnersinfo.
    http://astroforum.ddq.nl/viewtopic.php?t=876

Je kunt met een beetje mazzel al voor 200/300 euro wat leuks (2e hands bijv) kopen. Vraag gerust.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Hee bedankt.
      Ik brabbel wel gewoon wat mee op dit forum en zoals men zegt: Aldoende leert men!
      -Meade LXD75 mount
      -Meade 150mm f5
      -Meade 130mm f7.9
      -Meade ETX-70
      -Canon Eos350d

Commentaar

Noog even een vraagje. Ik woon in Purmerend, hier is veel stadslicht (ook al vind ik het een dorp). Heeft het dan wel nut om een telescoop aan te schaffen.

Misschien is het een hele domme vraag hoor :lol:
        -Meade LXD75 mount
        -Meade 150mm f5
        -Meade 130mm f7.9
        -Meade ETX-70
        -Canon Eos350d

Commentaar

Jawel hoor, je kunt nog genoeg zien. Ik woon in Haarlem, dat is lichtvervuild genoeg en heb er 2.
          Waarvan 1 te koop, echt iets voor jou! : :toothy8:
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ik denk dat we Norbert maar de titel van 'lokale scope-pimp' moeten geven. Kan iemand een leuk icoontje klussen voor die man?
            The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

@Brinx
              http://astroforum.ddq.nl/viewtopic.php?p=19438#19438
              en nu weer snel on-topic!

Commentaar

Hahahaha Nop. Kan je er wat mee om te beginnen? En voor hoeveel verkoop je hem?
                -Meade LXD75 mount
                -Meade 150mm f5
                -Meade 130mm f7.9
                -Meade ETX-70
                -Canon Eos350d

Commentaar

En natuurlijk de belangrijkste vraag voor een beginner: Welke vergroting heeft hij? :tongue:
                  -Meade LXD75 mount
                  -Meade 150mm f5
                  -Meade 130mm f7.9
                  -Meade ETX-70
                  -Canon Eos350d

Commentaar

:heiligboontje:
                    Vergroot wel tot 800 x :thumbup: (Opening=200 Brandpunt=2000)
                    Nee zonder dollen, 't is een geweldig apparaat. Heb er enorme lol mee gehad.

Commentaar

Weet je wat het probleem is? Ik ben wel heel erg er in geinteresseerd, alleen woon ik nu bij mijn ouders in een rijtjes huis dus heb hier totaal geen uitzicht op de lucht. Dus ik zal eerst hier het huis uit moeten maar dat duurt nog wel even.
                      -Meade LXD75 mount
                      -Meade 150mm f5
                      -Meade 130mm f7.9
                      -Meade ETX-70
                      -Canon Eos350d

Commentaar

Werken...
                      X