Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

t2 ring en adapter

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

t2 ring en adapter

Ik heb een canon eos 400d en een LXD75 newton 6".
    Je raad het al, ik wil graag foto's gaan maken. Ik weet niet goed hoe ik deze twee aan elkaar moet bevestigen omdat ik er verschillende berichten over lees.

Ik heb sowieso een t2-ring nodig, maar is het ook noodzakelijk om een adapter erbij aan te sluiten? Tevens lees ik dat de ring op de camera geschroefd kan worden, maar mijn camera heeft een bajonetsluiting.
    Heb ik een andere ring nodig?
    Wat een pest die mist, zei de pessimist
    Het klaart wel op die mist, zei de optimist

Een T2 adapter is in feite een ring waar aan een kant een bajonet vatting zit die op je camera past (natuurlijk wel een T2 ring voor Canon kopen) en aan de andere kant zit T2 draad (M42 x 0.75...niet te verwarren met de Petax P draad...die is M42 x 1.0)...
    Je hebt daar weer adapters voor (2 inch of 1.25 inch) die je daar weer in schroeft zodat het in je houder past..

Nu weet ik niet met jouw telescoop, maar je hebt ook ooit dat je die T2 adapter rechtstreeks erop kunt schroeven..
    M.v.gr. Frans

Commentaar

bedankt voor je antwoord mzl.

Is het zo dat als ik er een adapter tussen heb het brandpunt ook vergroot wordt?

Commentaar

Het brandpuntsafstand van je objectief wordt niet vergroot met een adapter, want er zit geen glas tussen wat de afstand verlegd.

Soms heb je trouwens aan de T2 ring genoeg, maar ik weet niet of dit ook voor jouw newton geld. Op mijn refractor zit al een stuk met T2 draad.
        "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
        - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Origineel geplaatst door Steem

Soms heb je trouwens aan de T2 ring genoeg
          Ik heb een T2 ring besteld.
          als het niet lukt kan ik nog altijd een adapter bestellen.

Commentaar

Werken...
          X