Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

'oude' vet vervangen voor Lithiumvet

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

'oude' vet vervangen voor Lithiumvet

het probleem:
    =========
    Ik heb de lidltelescoop aangeschaft en heb inderdaad gemerkt dat het vet erg lijkt op hetzelfde spul dat gebruikt wordt in een Pritstift.
    Je hoeft geen techneut te zijn om te begrijpen dat dit in de toekomst tot problemen gaat leiden. De focusser begint nu al stroef te draaien.

Mijn vraag
    =======
    Ik wil het vet vervangen door Lithiumvet. Op de site hemelspeurders van Patrick, die ik als leidraad voor mijn hobby gebruik, lees ik dat dit geen beginnersklusje is.
    Kan ik dit zelf doen . . . en zo ja kan iemand een link geven of info intikken hoe ik zoiets moet aanpakken ?, ik ben geen techneut en dus niet superhandig !

Opmerking
    =======
    @ forumbeheerder, ik weet dat er een apart topic is over de lidlscoop en dat dit probleem daar ook wordt aangehaald, maar de informatie staat teveel verspreid over de zeer vele topics en sommige topics spreken elkaar tegen zodat ik er geen wijs uit kan worden, vandaar mijn vraag opnieuw gesteld

oproep
    ====
    @ alle leden, mensen zie dit topic niet als aanleiding om opnieuw te discusseren over de kwaliteit van de lidlscoop en of ik daar nu wel of geen goede aankoop mee heb gedaan. het gaat mij puur om een duidelijke omschrijving om het vet te vervangen

groetjes

Marcel
    Laten we een moord plannen, of een religie starten

Mooi opgebouwde starttopic Marcel, zo voorkom je een hoop ellende als er goed gelezen wordt tenminste...

Kijk hier eens:
    http://www.astronomyboy.com/cg5/
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Of kijk eens HIER
      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

oke bedankt mensen voor jullie snelle reactie,
        ik moet me nog maar eens flink achter mijn oren krabben en de info goed doorlezen of ik deze klus zelf kan klaren.
        Desnoods rij ik naar een ervaren iemand toe van dit forum en vraag of hij dit voor me kan doen.

uiteraard wil ik hiervoor een redelijke vergoeding betalen.

groetjes

Marcel
        Laten we een moord plannen, of een religie starten

Commentaar

Werken...
        X