Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Beginnen met astrofotografie

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Origineel geplaatst door Dobs10 Bekijk bericht

Naar mijn mening is het allemaal niet zo moeilijk, ...
    Ik denk dat daar je denkfout zit.

Ik weet, door zelf te doen, te leren uit boeken en anderen, dat bijvoorbeeld "planeet fotografie" helemaal niet gemakkelijk is / nog goede maan fotografie / nog goede DSO fotografie / nog goede widefield... etc.

Als je dan om informatie vraagt, ervaringen (een shortcut, want jij hebt het niet zelf gedaan nog geleerd) van anderen, en je doet dit af met "pfff, naar mijn mening is het allemaal niet zo moeilijk", dan worden degenen die je hadden willen helpen, een beetje stug met het geven van die gratis informatie...

Er is, ook weer in deze thread, veel goede informatie gegeven, maar als je het beter weet, moet je het vooral doen.

Ook het allemaal te negeren kun je het ook wel leren, maar doe dan mij een plezier, en vraag alhier niet alles en iedereen om raad.

Heb fun met het leerproces van Chuck... In deze video van 4 jaar gelden, is zijn niveau grijpbaar voor je mits je moeite doet om dingen aan te nemen/leren van anderen: https://youtu.be/-7mBaMzFpTU (zelf nu ik dit weer terug zie, ben ik best onder de indruk van wat een redelijk goede Saturnus dit al was destijds). Jouw Jupiter plaatje die ik hier op de site gezien heb, is nog lang lang niet op dat niveau.

We zijn hier geen , de meesten van ons delen hier gratis kennis uit ervaring (lees zuur uitgegeven astro poen en frustratie om het voor elkaar te krijgen / part of the fun).
    Last bewerkt door MGralike; 16-09-20, 21:16.
    Celestron 8'' EdgeHD f/7, f/10 | Takahashi Epsilon 130D | iOptron CEM120 | PoleMaster | Lodestar X2 | ASI120MC-S | ASI1600MM-C V3 | ASI071MC-Pro

Commentaar

No worries, dit is niet de eerste keer, en het zal ook niet de laatste zijn. En er zijn mensen die hierdoor goedkoop aan hun spullen komen, wachten tot de eigenwijzen alles op te-les-koop.nl zetten omdat ze het helemaal gehad hebben.
      What where the skies like when you were young?

Commentaar

Dobs10 : ik ben begonnen met een 200mmF5 op HEQ5pro. Het kostte me ongeveer 10 jaar om hiermee redelijke foto's te maken.

Maar goed, ik ben nou eenmaal een doorzetter (opgegroeid bij een landbouwmechanisatiebedrijf: niet lullen maar poetsen).

Vele nachten hard gewerkt, gecollimeerd, gefocusserd........nog meer gecollimeerd.....kantelende focusers versleten, spiegelcellen die de spiegels niet recht houden (-weer- streepjes i.p.v. puntjes sterren).

Veel verbouwd aan de kijker, nieuwe montering (laten) bouwen. Vele correctoren versleten en afgesteld op de sensor (is vaak ook avonden werk).

Maar goed...als je doorzet en niet opgeeft, is veel mogelijk.

Zoals ik al zei kostte me het 10 jaar en ongeveer 200 nachten mislukkingen zonder resultaat.

Wees gewoon eigenwijs zoals ik en trek je niets aan van adviezen van anderen. Veel succes.
        Last bewerkt door sixela; 16-09-20, 08:29.
        200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Origineel geplaatst door patrickduis Bekijk bericht
          Dobs10 : ik ben begonnen met een 200mmF5 op HEQ5pro. Het kostte me ongeveer 10 jaar om hiermee redelijke foto's te maken.

Maar goed, ik ben nou eenmaal een doorzetter (opgegroeid bij een landbouwmechanisatiebedrijf: niet lullen maar poetsen).

Vele nachten hard gewerkt, gecollimeerd, gefocusserd........nog meer gecollimeerd.....kantelende focusers versleten, spiegelcellen die de spiegels niet recht houden (-weer- streepjes i.p.v. puntjes sterren).

Veel verbouwd aan de kijker, nieuwe montering (laten) bouwen. Vele correctoren versleten en afgesteld op de sensor (is vaak ook avonden werk).

Maar goed...als je doorzet en niet opgeeft, is veel mogelijk.

Zoals ik al zei kostte me het 10 jaar en ongeveer 200 nachten mislukkingen zonder resultaat.

Wees gewoon eigenwijs zoals ik en trek je niets aan van adviezen van anderen. Veel succes.
          Haha heerlijk ik schud u digitaal de hand

Commentaar

Werken...
          X