Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Flats

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Flats

Na het maken van een serie light frames maak ik met dezelfde instelling van de telescoop en camera de dark frames dop erop en wat foto's maken en klaar.
    Flat frames was wat mee gedoe. Met T-shirt wel gedaan een keer en met een iPad. Het werkt maar het is en blijft gedoe vind ik.
    Nu heb ik daarvoor bij Ali express een LED tracing board gekocht. Op USB power in A4 formaat. 10 Euro.
    Na de darks leg je gewoon het board op de telescoop nadat je hem verticaal hebt gezet, maakt je flats in een flits en je bent klaar in zonder gedoe.
    Deze methode had ik nog niet kunnen vinden op het astroforum dus vandaar even deze post.

Welk led panel heb je kocht?
    Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

De mougol HKBA4001 van de shenzhenchanghu Store.

Commentaar

Bedankt voor de tip. Ik ga er eens naar kijken.
        Ben zelf een beetje begonnen met astrofotografie en ik zat al te zoeken naar een oplossing van het maken van flats met mijn C8.

Edit: voor mijn C8 heb ik zeker een A3 versie nodig. En die zijn er ook
        Celestron C6S 150mm F/10 - EQ3-2 GoTo - Coronado 40mm F/10 PST - Zomz БПЦ 7x50 bino - Twitter: @astrolandNL - Weblog: http://astroland.info

Commentaar

Nog even iets voor de archieven:

Zorg ervoor dat je een LED panel aanschaft met 3 schakelbare standen.
          Er zijn ook versies die staploos dimbaar zijn. Deze maken gebruik van PWM om te dimmen en zorgt voor flikkering wanneer je de camera er op richt. Dus zorgen deze panels voor geen goed resultaat bij het maken van flats.

Bron: diverse meldingen op Cloudy Nights
          Celestron C6S 150mm F/10 - EQ3-2 GoTo - Coronado 40mm F/10 PST - Zomz БПЦ 7x50 bino - Twitter: @astrolandNL - Weblog: http://astroland.info

Commentaar

Ik kon mijn 6 inch kijkers nog net met een grotere laptop af. Lege powerpoint op volledig scherm modus en scherm ietsje dimmen. Twee strakke t-shirts over de opening en laptop scherm er echt strak tegen aanduwen. Met een dslr schiet je dan in Av modus. Is volgens mij niet temperatuur-afhankelijk, dus kan binnen, maar moet wel exact zelfde focus houden als bij de lights. Dit werkt best goed, zeker met kleinere openingen.
            Sterren kijken in de stad | Skywatcher 200p | Bosma 150/1800 Rumak | Bresser AR102s Refractor | Chinese 90/500 | Celestron 15x70

Commentaar

Werken...
            X