Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Er zijn we wat dingen niet helemaal duidelijk...

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Er zijn we wat dingen niet helemaal duidelijk...

Goede avond allen,

Ik fotografeer al een aantal jaren, dat doe ik het liefst s'nachts (startrails en zo), ook wel eens wat deepsky geprobeerd met een 150 en 300 mm lens op een Canon EOS 7D mkii. Op zich krijg ik er wel wat te zien na veel nabewerken. Probleem is natuurlijk dat ik geen volgsysteem heb en dat ik dus met hogere ISO waarde moet fotograferen en niet met lange sluitertijden kan werken.

Ik zou een nieuwe telelens willen kopen, maar dan kom ik zonder volgsysteem niet veel verder dan nu. Nieuwe lens met een volgsysteem dan zit ik al snel aan 2000 euro. Dan is het vast beter een telescoop aan te schaffen en een montering met een volgsysteem.

Wat de montering met volgsysteem betreft lees ik op internet dat de Sky-Watcher HEQ5 Pro een goed systeem is voor wat ik zou willen doen.

Voor astrofotografie blijkt een refractor telescoop het beste te zijn, maar er zijn wat verschillen die mij niet duidelijk worden dus wie kan mij dat (in gewoon Nederlands) uitleggen?

Het volgende is mij niet duidelijk: Wat is het verschil tussen Achromatisch en Apochromatisch. Dan zie ik ook termen als Triplets en Doublets.

De HEQ5 Pro, kan die op een laptop aangesloten worden en dan met Stellarium bestuurd worden of zijn er dan nog extra dingen nodig? Ik zie op Youtube ook veel mensen werken die nog een extra kijkertje voor het volgsysteem, is dat iets wat echt een must is, of is astrofotografie ook zonder te doen?

Vriendelijke groeten,
    Rob.