Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Zwo asi 183 MC pro geen usb3

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Zwo asi 183 MC pro geen usb3

Mijn camera zwo asi 183 MC pro werkt op usb2 prima op mijn Windows 10 laptop. Usb 3 echter werkt niet.

Van alles geprobeerd.
    Poort verwisselen.
    Drivers de´nstalleren en opnieuwd installeren.
    Nieuwe kwalitatief goede USB3 kabel gekocht.
    USB3 hard disk aan pc poort gekoppeld en werkt op USB3 prima dus USB3 poort vd laptop is oke.
    Andere Windows 10 pc met schone installatie geprobeerd.

De pc herkent gewoon de camera niet onder USB3. Bij aansluiten op USB3 geeft de PC wel netjes een geluid.

Na veel gelezen te hebben zie ik dat er meer meldingen over ZWO camera's zijn met dit probleem.

Inmiddels ook een vraag bij ZWO gedropt.
    Kijken waar ze mee komen.

Heeft iemand al een keer dit probleem gehad? En een oplossing.

De USB3 kabel mag niet te lang zijn. 3 meter is het maximum. Heb je al een korte kabel als test geprobeerd? Andere computer als test? Mischien helpt een actieve kabel. Ik had lang problemen met twee USB3 kabels in serie om de 4 meter naar mijn computer te overbruggen. Een actieve USB3 kabel (in verre Oosten besteld) van 5 meter lang (er zijn geen kortere) heeft alle problemen opgelost (ASI1600)

Commentaar

Heeft de usb poort de juiste spanning? Als je laptop en usb 2 en usb 3 heeft, dan is het misschien een iets oudere laptop? Soms geven de oudere usb poorten minder spanning...

Misschien heb je het al gedaan, maar je kunt even een andere laptop met usb 3 poort proberen om uit te sluiten dat het aan je computer ligt.

[edit: zie nu dat je al andere pc hebt geprobeerd, sorry]

[edit: ik heb dit probleem wel met de bekende usb 2.0 zwo asi 120 gehad. Die was niet forward compatible en ook de firmware update hielp niet. Heb er iemand anders blij mee gemaakt.]
      Sterren kijken in de stad | Skywatcher 150p | Bosma 150/1800 Rumak | Bresser AR102s Refractor | Chinese 90/500 | Celestron 15x70

Commentaar

De USB poort meten ging niet goed met mijn voltmeter, net te dikke pinnetjes.
        Daarom heb ik bij vriend Ali uit China een USB voltmeter besteld.
        Toch ook alvast twee actieve USB (2 en 3) kabels besteld ook bij Ali.

Commentaar

Moet er voor USB3 geen externe 12V voeding op de camera staan?
          200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Die externe voeding had ik eraan en maakte geen verschil, die is voor de koeling, of die ook voor De USB hub gebruikt wordt weet ik niet.

Commentaar

Ik weet het ook niet, bij mijn ASI174MM cooled is het inderdaad alleen voor de koeling en werkt de USB poort ook zonder de externe voeding goed.
              200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

De actieve usb 3 kabel helpt niet. Lees veel berichten op internet met USB 3 en ZWO camera's. Met een USB volt meter kom ik op 5,02Volt / 0.14 Ampere dus lijkt mij ook goed.
                USB 2 werkt goed. En de snelheid is meer dan genoeg omdat ik 1- 60 seconden belicht. Het doorlussen van de zwo 183 via de hubpoort op deze camera naar een zwo 120 volgcamera werkt ook prima met een actieve USB 2 kabel.
                Last bewerkt door Gebaxke; 03-05-19, 10:53.

Commentaar

Werken...
                X