Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Even voorstellen en op zoek naar meer info!

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Even voorstellen en op zoek naar meer info!

Hallo allemaal,

Ikkom hier even rondsnuffelen. Ik ben een week of 3 geleden begonnen met astrofotografie. Ik fotografeer al een jaar of 15, en ben concertfotograaf (voor zij die het interessant vinden: www.flickr.com/photos/paul-foto ) Ik fotografeer met 2 D3's met een 24-70 2.8 en een 70-200 2.8 en een 105 Micro 2.8.

Ik ben begonnen door op marktplaats een Exos2 / eq5 te kopen met motor en heb daar een Explore Scientific APO 80 ED bij gekocht. Ik ben een paar dagen geleden begonnen met fotograferen met mijn fuji XT-10 die ik voornamelijk voor familie dingetjes gebruik. Maar heb begrepen dat die een betere h-alpha respons heeft dan de d3 (die ongemodificieerd is en ook wel moet blijven)

anyway, vanuit mijn bortle 6 lucht her in nijmegen en de bortle 5 bij mijn ouders in molenhoek ben ik begonnen, na een hoop lezen gecombineerd met de kennis die ik al heb van nabewerking (en die ik gelijk heb kunnen negeren ) Ik heb een paar dagen de Orion nevel kunnen fotograferen, ik heb een paar keer Pleiades geprobeerd, en gister bode's en de cigar galaxie. Daarna kwam ik erachter dat Flats misschien toch wel heel belangrijk waren. (darks en bias was ik al mee aan het stuntelen)

Ik leer het liefst door heel veel lezen en uitproberen, en informatie krijgen van andere mensen.

Ik heb uiteraard mijn scherpstel skills op de proef gesteld met de maan. maar wil nog veel meer leren. Ik merk dat het iedere avond dat ik kan fotograferen weer een beetje beter gaat, en ik iedere keer weer nieuwe dingen leer, maar er is veel meer te leren.

Zijn er mensen in de buurt van nijmegen die zich hier mee bezig houden en een keer kennis willen delen? of zijn er tips met betrekking tot een sterrenwacht of andere interessante locaties?