Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Even voorstellen en op zoek naar meer info!

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Even voorstellen en op zoek naar meer info!

Hallo allemaal,

Ikkom hier even rondsnuffelen. Ik ben een week of 3 geleden begonnen met astrofotografie. Ik fotografeer al een jaar of 15, en ben concertfotograaf (voor zij die het interessant vinden: www.flickr.com/photos/paul-foto ) Ik fotografeer met 2 D3's met een 24-70 2.8 en een 70-200 2.8 en een 105 Micro 2.8.

Ik ben begonnen door op marktplaats een Exos2 / eq5 te kopen met motor en heb daar een Explore Scientific APO 80 ED bij gekocht. Ik ben een paar dagen geleden begonnen met fotograferen met mijn fuji XT-10 die ik voornamelijk voor familie dingetjes gebruik. Maar heb begrepen dat die een betere h-alpha respons heeft dan de d3 (die ongemodificieerd is en ook wel moet blijven)

anyway, vanuit mijn bortle 6 lucht her in nijmegen en de bortle 5 bij mijn ouders in molenhoek ben ik begonnen, na een hoop lezen gecombineerd met de kennis die ik al heb van nabewerking (en die ik gelijk heb kunnen negeren ) Ik heb een paar dagen de Orion nevel kunnen fotograferen, ik heb een paar keer Pleiades geprobeerd, en gister bode's en de cigar galaxie. Daarna kwam ik erachter dat Flats misschien toch wel heel belangrijk waren. (darks en bias was ik al mee aan het stuntelen)

Ik leer het liefst door heel veel lezen en uitproberen, en informatie krijgen van andere mensen.

Ik heb uiteraard mijn scherpstel skills op de proef gesteld met de maan. maar wil nog veel meer leren. Ik merk dat het iedere avond dat ik kan fotograferen weer een beetje beter gaat, en ik iedere keer weer nieuwe dingen leer, maar er is veel meer te leren.

Zijn er mensen in de buurt van nijmegen die zich hier mee bezig houden en een keer kennis willen delen? of zijn er tips met betrekking tot een sterrenwacht of andere interessante locaties?

Eind april ga ik met de hele familie naar Texel. Ik heb al mooi weer besteld, dus de telescoop gaat mee

De foto's laten nog veel ruimte voor verbetering, maar die komt zoals gezegd met iedere dag oefenen.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Screenshot 2019-03-14 at 00.37.24.png views: 175 grootte: 311,8 KB id: 1411358Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Screenshot 2019-03-13 at 23.41.40.png views: 113 grootte: 3,45 MB id: 1411359

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 4c5904a8-5278-454f-9c4e-9dbbe7a6b73a.jpg views: 107 grootte: 36,1 KB id: 1411360

Huh? Als starter dit resultaat, binnen zo'n korte tijd? Dat belooft nog wat! Goed gedaan.

Ik ben geen fotograaf en woon niet bij Nijmegen, dus kan je niet verder helpen, maar anderen gaan zich zeker nog melden.

Commentaar

Welkom op het forum! Je bent al goed bezig zie ik en zo te zien heb je inderdaad al veel ervaring met fotografie.
      Lees de vastgezette topics aan de bovenkant van deze pagina: https://www.astroforum.nl/forum/begi...strofotografie
      Hier een link naar een zeer goede handleiding astrofotografie: http://www.astronomie.be/Tranquility...fotografie.pdf
      Hier een link naar een site met heeeeeeeel veel astrofoto's. Hier delen astrofotografen wereldwijd hun foto's: https://www.astrobin.com/

Op 11 mei is weer de super gezellige astrofotografiedag te Oss! We komen 2x per jaar bij elkaar, in het voor- en najaar.
      Zie: https://vereniging-astrofotografie.nl/
      Stuur even een berichtje naar het bestuur als je een dagje wilt komen snuffelen. Er worden ook nieuwe en tweedehandse spullen verkocht. Ook worden er interessante lezingen gegeven. Tussendoor is meer dan voldoende tijd om met elkaar te ouwehoeren over astrofotografie. De horeca is ook goed, lekkere goed geregelde lunch en 's avonds een Hollands buffet in het aangrenzende restaurant "Den Toei". De lunch en het buffer zijn voor eigen rekening.
      200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Dankjewel ik heb 11 mei vast in mijn agenda gezet. Lijkt me erg leuk! Oss is ook vrij dichtbij voor mij. 30 maart stelt het raboud haar observatoria open icm een lezing meen ik. Lijkt me ook erg leuj

Commentaar

Werken...
        X