Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Astrofotografie, beginnen met MFT of toch terug naar APS-C

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Eerste goede resultaat met de Super Takumar 55mm F2. Ik heb de Orion Nevel gefotografeerd, de Vlammennevel is ook te zien. Ik wil vanavond gaan testen met de 200mm F4.

Deze foto is 300 lights 4sec ISO1600, met 50 Darks en 50 Bias frames.

En een foto van de maan met de 200mm F4.

Last bewerkt door Frostb1te; 23-02-19, 12:55.

Commentaar

Hierbij ook Pleiades met de 200mm Super Takumar op F4, 1.3sec 400 exposures en ISO 12800

En Andromeda met de 200mm Super Takumar op F4, 1.3sec 400 exposures en ISO 12800

Commentaar

Goed bezig! Wat gebruik je voor software om na te bewerken?

Ik wil mischien vanavond nog een paar uur buiten staan, want ik zag dat de maan pas na twaalven opkomt. Dat scheelt.
        Skywatcher 130/650 PDS newton, 90/1250 maksutov, AZ-4 montering, Star Adventurer montering, Bresser Condor 10x50 bino, Nikon D5300 DSLR.

Commentaar

Origineel geplaatst door Unigaze Bekijk bericht
          Goed bezig! Wat gebruik je voor software om na te bewerken?

Ik wil mischien vanavond nog een paar uur buiten staan, want ik zag dat de maan pas na twaalven opkomt. Dat scheelt.
          Gaaf! Het is nu perfect weer voor astrofotografie inderdaad, gisteravond was het kraakhelder en geen maan te zien. Komende avonden krijg je ook nog kansen om naar buiten te gaan

Ik laad eerst alles in DeepSkyStacker met 100 Darks en 100 Bias frames, de parameters staan bij de lights op kappa-sigma en bij de darks en bias op median kappa-sigma.

Vervolgens sla ik op naar .TIFF om in te laden in Photoshop. Hier doe ik eigenlijk alleen de levels aanpassen zodat de histogram meer naar rechts in de grafiek gaat.

Dan sla ik weer op om in lightroom nog verder te tweaken, dit vind ik iets makkelijker werken om zo veel mogelijk detail eruit te halen. Bij mijn Andromeda foto zat er helaas te weinig kleur in om dit goed te doen, hier moet je eigenlijk veeel langer belichten met een tracker. Als laatste stap doe ik meestal in photoshop nog de kleur van de atmosfeer aanpassen in levels in RGB 19,20,19.

Hopelijk helpt dit iets ik ben ook nog veel aan het proberen.

Commentaar

Werken...
          X