Hallo allemaal,
In dit comment in dit topic kreeg ik de tip om eerst in PixInsight een StarAlignment te doen en dan een CometAlignment alvorens ImageIntegration te doen. Dit heb ik gedaan maar desondanks komen de sterren er nog steeds dubbel uit. En nu wil ik graag weten wat ik fout doe. Mijn workflow is als volgt:
- ImageCalibration en ImageIntegration met de flats om een master flat te maken
- ImageCalibration met de lights en de zojuist gemaakte master flat (master bias en master dark heb ik al en zijn ook in beide toegepast)
- CosmicCorrection
- Debayer
- StarAliognment
- CometAlignment
- ImageIntegration
De resulterende opname is

en zoals je kunt zien zijn de sterren dubbel terwijl ze dat in het echt niet zijn. Hier bijvoorbeeld een willekeurige Light
Ik zal toegeven dat ik de 120 individuele opnames die voor de stack gebruikt zijn niet afzonderlijk heb geïnspecteerd en dat zal ik nu doen. Maar zou er iets anders mis gegaan kunnen zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Wouter
In dit comment in dit topic kreeg ik de tip om eerst in PixInsight een StarAlignment te doen en dan een CometAlignment alvorens ImageIntegration te doen. Dit heb ik gedaan maar desondanks komen de sterren er nog steeds dubbel uit. En nu wil ik graag weten wat ik fout doe. Mijn workflow is als volgt:
- ImageCalibration en ImageIntegration met de flats om een master flat te maken
- ImageCalibration met de lights en de zojuist gemaakte master flat (master bias en master dark heb ik al en zijn ook in beide toegepast)
- CosmicCorrection
- Debayer
- StarAliognment
- CometAlignment
- ImageIntegration
De resulterende opname is
en zoals je kunt zien zijn de sterren dubbel terwijl ze dat in het echt niet zijn. Hier bijvoorbeeld een willekeurige Light
Alvast bedankt voor het meedenken!
Wouter
Commentaar