Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Geen focus dslr celestron astromaster 76eq

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Geen focus dslr celestron astromaster 76eq

Hoi ik heb een vraagje ik kan niet scherp stellen met de celestron astromaster 76eq. Ik heb t ringen een extender een originele barlow en ook nog een originele t ring 1. 25" adapter van celestron. Ik wordt toch aardig gefrustreerd dat niks werkt. Ik heb zelfs de winkel al gebeld voor informatie maar die wisten op dit moment nog niet wat ze konden adviseren. Nu zag ik wel topics van andere celestron's staan maar weet niet of dat het zelfde is als de mijn. Ik heb ook een celestron Powerseeker 60az en daar heb ik geen problemen mee en gebruikt ik de zelfde adapters en heb ik gelijk focus.

Ik heb een nikon D3200 celestron astromaster 76eq T ring celestron 1.25" adapter en een verlengadapter 31,75mm.

Mvg Peter Flos

Het probleem zal zijn dat je de focuser niet diep genoeg kan indraaien. Dat is een gevolg van de grootte van de focuser. Bij een dsrl ligt de chip zo'n 55 mm in de camera-body, en dat betekent dat de focuser minimaal 55 mm naar binnen moet kunnen draaien vanaf het brandvlak.

Dit is lastig op te lossen. Een nieuwe focuser is de gebruikelijke oplossing, maar voor jouw kijker zullen die er niet zijn (omdat ze duurder worden dan kijker zelf, en dat wil niemand betalen).

Wat soms werkt is de hoofdspiegel naar binnen laten bewegen. Een paar mm kan al voldoende zijn, maar alleen als je net niet in focus kom met de focuser helemaal ingedraaid.

andere opties zijn om de buis wat in te korten aan de achterkant, daarmee breng je de hoofdspiegel ook verder naar binnen, zodat het brandvlak verder van de buis af komt te staan. Dit is wel voor een ervaren klusser, want het kan je de scoop kosten als het mis gaat.
    What where the skies like when you were young?

Commentaar

Werken...
    X