Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

ASI 290mm probleem

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

ASI 290mm probleem

Mag ik even jullie hulp inroepen.
    Ik heb voor het eerst een ASI290mm gebruikt en 1000 frames gemaakt met Firecapture.
    Firecapture zag onmiddellijke welke camera was aangesloten en het maken van een AVI lukte zonder probleem.

Echter bij het stacken met Registax; enkel zwart en witte balken.
    Bij gebruik van Autostakkert; het beeld wordt maar voor een deel weergegeven.

Wie weet raad?
    Veel dank!
    Voeg bestanden toe
    SW Skymax 180 mak / ASI224MC / EQ6-R SynScan

Ziet het filmpje er normaal uit als je het afspeelt in windows?
    Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Celestron C8- Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Blijkbaar een ongekend probleem.
      Ik heb nog wat getest en ik stel vast dat Registax bij een AVI van meer dan 1 GB in de fout gaat, 0.98 GB gaat zonder probleem.
      Lijkt op een instelling of zoiets....?

Commentaar

oei , ik had vorige post niet gezien.
        Jawel , filmpje ziet er normaal uit.

Commentaar

Bij wijze van test nog eens de ASI224mc aangesloten, en alle programma's werken goed.
          Opname tot meer dan 4 GB; geen problemen.
          De ASI290mm blijft nukkig...

Commentaar

Ik heb hetzelfde probleem: na het stacken zwart-witte balken/velden.
            Heb opgemerkt, dat, als ik het filmpje laad, en vervolgens probeer een scherp beeldje te selecteren, dit niet lukt.....het eerste frame blijft in beeld!!
            Ik gebruik de ASI120MM en heb ook de mede-ontwikkelaar van Registax benaderd, maar hij kent het probleem niet en weet niet waar het vanaf komt!
            Heel vervelend, met net een nieuwe camera.
            MEADE SCT12 - ED6 - LGHTBRDG16

Commentaar

Aha...dan ben ik niet alleen met dit probleem...en inderdaad ik kan in Registax alleen het eerste beeld zien.
              Ik heb contact opgenomen met de winkel en Jimmy heeft mij aangeraden de Support van ZWOPTICAL te contacteren.
              Zij kunnen het AVI bestand bekijken en zo weten we of er iets mis is met de camera.
              Van zodra ik een antwoord ontvang, schrijf ik dit hier neer .

Commentaar

Mocht je de AVI ergens kunnen uploaden wil ik gerust ook eens een poging doen.
                Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Celestron C8- Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Ondertussen een antwoord ontvangen van ZWO;
                  ze kunnen mijn AVI niet openen ; bestand is te zwaar .
                  Ik heb het verstuurd via Googledrive ???

Ze vroegen of ik in Autostakkert de Surface optie had gebruikt...dat had ik niet gedaan.
                  Dus getest met deze optie en het is bijna ok...soms is er nog een stukje afgeknipt (onderaan rechts; zie bijlage)
                  Maar met Registax is lukt het totaal niet boven de 1GB.

Ik probeer het bestand hier te plaatsen (Jef , bedankt)
                  https://wetransfer.com/downloads/a24...2153503/f3e5e5
                  Voeg bestanden toe

Commentaar

Het formaatprofiel van de AVI is "OpenDML" wat een modernere versie is van het oudere AVI formaat waarvoor Registax ooit bedoeld was, zo lijkt het mij tenminste.
                    Als je je onwillige AVI opent in bv PIPP of VirtualDub, en het zonder verdere aanpassingen opslaat als "Old format AVI" bestand, dan zal Registax het zonder problemen kunnen laden. Maar voor Lunar opnames zou ik sowieso Registax hoogstens gebruiken vanwege de wavelets, qua stacken is AS!2 sneller/beter.

In AS!2 zie ik verder geen probleem met de originele AVI. Voor dit soort beelden moet je inderdaad de "Surface" optie aanvinken, het is immers geen bolletje met omringende zwartruimte.
                    Dat er lelijke randen na het stacken zichtbaar zijn komt doordat je beeldinhoud wat heen en weer zwabbert tijdens de opname, uiteindelijk zal de stack slechts dat deel weergeven dat in al je frames aanwezig is. Je kan voorkomen dat je lelijke randen krijgt door het vinkje bij Expand weg te halen en Cropped te kiezen.
                    Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
                    (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Neo,
                      je advies is goud waard...
                      Ik heb er een old-format AVI van gemaakt en jawel; Registax doet wat hij moet doen.

De stack-problemen in Registax en AS!2 hadden dus niets met elkaar te maken.

In ieder geval heb je beide problemen opgelost.
                      Heel veel dank.

Commentaar

No problemo, stack ze!
                        Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
                        (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Neo,

Jammer genoeg heb ik alle Avi,s, die problemen gaven verwijderd......dus kan nu niet zelf proberen of je tips werken.....bedankt voor je meedenken.
                          Hopelijk kan ik snel wat nieuwe filmpjes schieten......wachten op een heldere maan !
                          gr Ben
                          MEADE SCT12 - ED6 - LGHTBRDG16

Commentaar

Werken...
                          X