Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zwart-wit in Deepskystacker van kleurencamera.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Zwart-wit in Deepskystacker van kleurencamera.

Hallo allemaal,

Ik heb een zwo asi 294 mc pro camera die leurenopnamen maakt.
    Als ik een setje opname maakt en deze fits in deepskystacker of AvisFV (Fits viewer) bekijk dan is het een zwart-wit afbeelding.
    Rara hoe kan dat?
    Telescoop: Celestron Nexstar 8SE met EQ wedge.
    Camera: NIKON D5500, Objectieven 18-55mm, 55-300mm, 50mm f/1.4, 85mm f/1.8

Met welk programma maak je die opnamen? Ik weet bij mijn ASI 120MC dat als ik langer dan 10sec belicht deze foto's in monochroom worden opgeslagen. Belicht ik korter dan 10sec dan maakt hij wel een kleurenopname. Ik kan bij 10sec of langer de bayer niet aanzetten. Dat is met Firecapture. Andere programma's heb ik nog niet geprobeerd.
    Skywatcher 72ED F420 op HEQ 5 PRO / 60mm/700mm refractor / 10x50 bino/ 7x50 bino Canon 700d DAW mod/ 130mm/650mm newton als reserve

Comment

Ik gebruik Kstars. Ik zal eens uitproberen of die grens van 10 sec. hier geldt. het betreft inderdaad minimaal 20 sec. opnamen.
      Als ik de foto open via Kstars dan zie ik wel kleur. Ook bij 20 sec.
      Telescoop: Celestron Nexstar 8SE met EQ wedge.
      Camera: NIKON D5500, Objectieven 18-55mm, 55-300mm, 50mm f/1.4, 85mm f/1.8

Comment

Laat DeepSkystacker of AvisFV wellicht een niet-gedebayerd image zien? En past KStars wl debayer toe voor het de image laat zien?
        50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - Modded EOS 700D met een WO ZS 71 ED op een SW HEQ5-Pro, QHY9 met een 8" RC op een EQ6-R

Comment

Working...
        X