Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eerste NGC6992

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Eerste NGC6992

Gisteren met alle nieuwe kennis weer aan het schieten geslagen. Ik wilde eerst weer voor M27 gaan, maar toen vond ik deze: NGC6992. Wat een schouwspel zeg!

Wederom genomen met m'n SkyWatcher 150/750 EQ3 met Nikon 5600 en coma-corrector. 30 lights van 60 seconden op 1600 ISO. En 20 bijbehorende flats, darks en bias. Voor het eerst met een bahtinov-masker proberen scherp te stellen, maar dat kan nog wat nauwkeuriger merk ik.
    Daarna nog even flink door nabewerking gehaald. Ook best lastig nog. Waar wordt het artistiek en waar blijft het natuurgetrouw. Veel aan de gamma, levels, curves, color balance, contrast, brightness, noise reduction en white balance gesleuteld.

Nou ja, ben er niet heel erg ontevreden mee; maar goed, alles wat een beetje nevelig en kleur weergeeft is voor mij als beginner al reden tot juichen.

Click image for larger version

Name:	ngc6992_1600_60s_bpm-post-processed-small.jpg
Views:	1
Size:	3.85 MB
ID:	1393608
    SkyWatcher 150/750 | NEQ6 Pro | ZWO ASI120MM-S | Nikon D5600

Niet slecht als eerste beeld. De achtergrond zou ik wat minder zwart maken maar voor de rest netjes gedaan.
    Avalon Linear - CFF Newton 200 F5

Comment

Originally posted by Astrobug View Post
      Niet slecht als eerste beeld. De achtergrond zou ik wat minder zwart maken maar voor de rest netjes gedaan.
      Thanks en goeie tip! Neem ik mee. Kijken of ik er een nog wat natuurlijker beeld uit kan processen.

Comment

Jawadde, ik wou dat ik al zo ver stond....... Knappe plaat waar ik voorlopig enkel van kan dromen.....
        Omegon 150/750 f5 reflector, Skywatcher Startravel 80, Sony Alpha A300 en ASI 034 MC

Comment

Mooie plaat hoor! Is de Nikon 5600 gemodificeerd of is dit gewoon de standaard consumenten uitvoering?
          Orion 180 mm Mak; GSO 200 mm Newton; Meade 10" lx200gps SCT;
          ASI224MC; NEQ6 pro; www.skiesoverwijhe.nl

Comment

Originally posted by Ravian View Post
            Mooie plaat hoor! Is de Nikon 5600 gemodificeerd of is dit gewoon de standaard consumenten uitvoering?
            Dit is de standaard consumentenuitvoering. Maar ik heb eergisteren eens met DDW gebeld en ik ga 'm morgen of overmorgen wel even wegbrengen en laten modificeren. Ben heel benieuwd naar het verschil.

Comment

Working...
            X