Announcement

Collapse
No announcement yet.

Verbeteringen aan fotografie opstelling

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Verbeteringen aan fotografie opstelling

Ik ben sinds een half jaar bezig met astrofotografie met mijn canon eos 1200d gekoppeld aan mijn Celestron Schmidt Cassegrain F=1250mm D=125 f/10 van de nieuwe astro-fi serie.
    Deze heeft een goto mount die met de Sky Portal app bediend kan worden. Na een 3-star alignment blijven deepsky objecten redelijk op hun plek, maar net niet goed genoeg voor langere belichtingen. Ik moet namelijk ongeveer de helft van de frames weggooien vanwege startrails.
    Hoe kan ik hier verbetering in aanbrengen?
    Moet ik autoguide scope installeren of een polar alignment mount aanschaffen of iets anders?

Dan planeten.
    Hier heb ik nog niet echt een bevredigend resultaat behaald. Met de 720p 60fps optie op mijn dslr krijg ik toch met registax niet waar ik op hoop.

Iemand ideeŽn hoe dit verbeterd kan worden?
    Heb ik een barlow nodig voor betere vergroting of een webcam met meer fps?

Ik ben heel benieuwd naar jullie advies (:

​​​

Die telescoop staat toch op een azimuthale montering? Dan krijg je bij langere belichtingstijden last van beeldrotatie. Daar kun alleen met een (dure) rotator iets aan doen, of een wedge om je montering equatoriaal te maken. Zonder een van die twee ben je beperkt in je belichtingstijd.

Jarno

Comment

Wat Jarno zegt. Met een azimutale montering wordt deepsky geen groot succes. Verder is een DSLR dan weer niet zo geschikt voor planeetfotografie. Maar kun je aangeven WAT er niet goed is aan wat je uit registax krijgt? Dat is wat makkelijker adviseren
      Spuit 9 op zijn minst...
      16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Comment

Aha
        Ik begrijp wat je bedoelt met de tekortkoming van een alt-az mount, maar kun je misschien uitleggen wat die alternatieven inhouden?
        Verder is dit het beste resultaat van saturnus dat ik heb kunnen krijgen. Ik denk toch dat dat niet het maximale is wat je met een DSLR kan behalen. Vrij weinig detail, terwijl door een oculair veel meer te zien is.Click image for larger version  Name:	MVI_6995hiiiiiiiiiiii.jpg Views:	1 Size:	1.2 KB ID:	1389209

Comment

Working...
        X