Announcement

Collapse
No announcement yet.

Meteoren vangen met ASI webcam?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Meteoren vangen met ASI webcam?

De Perse´den komen er weer aan, traditioneel voor mij de periode om te proberen een degelijke meteoorfoto te nemen! Geen last van dauw en vaak ook niet van wind, gewoon rustig klikken terwijl je omhoog ligt te staren.

Dit jaar wil ik wat "mee met mijn tijd", en ik ga de DSLR niet meer inzetten (ik hoop namelijk dat die ondertussen aan de telescoop kan hangen)
    Mijn kitlens verloopt namelijk van scherpstelling, en ik heb niet meteen een betere vervanger (alle andere zijn "groter" en geven dus een te klein beeldveld)

Ik heb nog zo een lensje liggen voor de ASI webcam.

Ik heb echter nog niet echt veel ervaring met het maken van automatische opnames met de webcam.

Heeft iemand tips? (vooral naar instellingen toe...)
    Skywatcher Esprit 80ED f/5 Triplet apo, 127mm f/7.5 triplet apo, Meade 10” LX200 ACF f/10 sct; 12" f/4 Sumerian dob. AVX mount, NEQ-6 pro mount, Canon 600D (modded)

Lees even mee. Ik heb een ASI120MC met ook zo'n lensje. Lijkt mij ook wel leuk. Alleen heb ik vanuit huis weer het probleem van extreme luchtvervuiling
    130mm/650mm newton op HEQ 5 PRO / 60mm/700mm refractor / 10x50 bino/ 7x50 bino Canon 700d DAW mod

Comment

Working...
    X