Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ontmaagd, maar kan beter! steelpannetje van Ursa Major boven een Boom.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ontmaagd, maar kan beter! steelpannetje van Ursa Major boven een Boom.

Nikon D5300. f/3.5, iso 800, 18mm, 15sec. Als beginner helemaal verloren in de mogelijkheden om na te bewerken.
    Geprobeerd: DSS GIMP RAWtherapee.

Zo goed als ging wat er van gemaakt met informaties van youtube filmpjes, uitleg op forums enz. enz.

-Eerste foto een JPG van de RAW
    -Tweede mijn eindplaatje in JPG
    -Derde een JPG van een professioneel fotograaf vriend van mij na enkele snelle dingen hij was binnen 5 minuten al zover.
    Attached Files
    Last edited by Unigaze; 10-07-18, 06:22.
    Skywatcher 130/650 PDS newton, Skywatcher 90/1250 maksutov, AZ-4 montering op (RVS) 3-poot, Bresser Condor 10x50, Nikon D5300.

Lekker bezig! Nu door naar Zwaan toch?

Ik weet niet of ik die "prof" versie nou zo heel veel beter vind hoor. Heeft hij ook nog verteld wat hij gedaan heeft? Dat zou natuurlijk wel leerzaam zijn...
    Spuit 9 op zijn minst...
    16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Comment

Eens met Oetie. Die van die "prof" vind ik echt niet mooier. Hij was misschien eerder klaar dan jij, maar de kwaliteit is niet veel beter. En dan lijkt het ook nog dat er aan beide kanten naast de boom lampen staan, terwijl je op de originele platen ziet dat het juist verlichting is die achter de bomen vandaan komt.

Alleen jammer dat je in je eigen bewerkte versie de crop net te ver hebt doorgevoerd. Even wat meer ruimte om de grote beer heen ziet er wat mooier uit (en de grote beer bestaat uit meer dan enkel het steelpannetje ).

Gewoon lekker doorgaan met je eigen bewerkingen dus.
      130mm/650mm newton op HEQ 5 PRO / 60mm/700mm refractor / 10x50 bino/ 7x50 bino Canon 700d DAW mod

Comment

oetie Dankjewel. Ja dat wil ik zeker eens gaan proberen. Staat lekker hoog. Wil dan gaan proberen stacken.

Hij had wel wat gezegd over de stappen die hij even vlug gedaan had om de verschillen te laten zien. Dus daar ga ik wel wat aan hebben om het zelf nog eens te proberen. 1 profile correctie: ingebouwd correctie profiel voor gebruikte lens tbv barrel distirtion, vignettering, chromatische aberratie. 2: noise en sharpening. 3: white balance, tone curves, highlights-shadows, whites-blacks, clarity.
        ArnoM ja ik heb te ver gecropped kwam ik later ook achter. Maar ik ga het nog een keer overdoen sowieso.

Ik kreeg ook nog de tip om niet op het maximale te gaan zitten mijn kitzoom is daar niet zo goed als op bijv 21mm, f/3.8.

Ik had verder ook nog mijn oog laten vallen op een Samyang breedhoeklens vast brandpunt 10mm f/2.8 maar die hadden ze niet liggen bij mijn lokale shop maar lieten ze meekomen uit rotterdam zodat ik hem eens kon proberen in de winkel.
        Skywatcher 130/650 PDS newton, Skywatcher 90/1250 maksutov, AZ-4 montering op (RVS) 3-poot, Bresser Condor 10x50, Nikon D5300.

Comment

Working...
        X