Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met Astrofotografie

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Beginnen met Astrofotografie

Hallo allemaal,

Even voorstellen want ik ben nieuw hier:

Mijn naam is Michael en ben 39 jaar, Elektromonteur van beroep, samenwonend en papa

Ik kijk altijd wel naar boven als het helder is en zelfs mijn dochter van 3 zegt mij dat ze de maan en sterren ziet.
    Dus nu wil ik dit ook van iets dichterbij bekijken.

Mijn ook is gevallen op een :
    Sky-Watcher EQ1 lichte parallactische montering met motor & handcontroller
    in combinatie met een
    Celestron AstroMaster 114 EQ.

Nu heeft de Celestron een EQ aanduiding maar op het plaatje op die website ( robotics ) zie ik een hele montering maar ik kan in de beschrijving niet helemaal opmaken of dat ik dat ding zo op een statief kan mikken en dat er een aansluiting voor een EQ1 opzit.
    En is die skywatcher ook een tracker of alleen een bediening?

De omschrijvingen bij robotics zijn af en toe wat vaag en soms ook een combi van engels en nerderlands

Zoveel vragen is dit überhaupt een goede (volgens beschrijving wel) starters pakket?
    Ik heb by the way ook een Nikon D3100 DSLR camera die ik erop wil zetten en daar zou ik een T ring voor moeten hebben .. Zijn die allemaal hetzelfde of moet je specifiek voor een Nikon hebben?

Graag jullie mening of tips voor een ander(soort) telescoop. Mijn budget ligt tussen de 100 en 650 in . maar hoeft niet meteen het max te gebruiken

Woon je in de Randstad? Zo ja, dan nodig ik je graag uit op publiekssterrenwacht Rijswijk om je van advies te voorzien. In principe kun je met een T-ring je spiegelreflexcamera op de focuser monteren. Je gebruikt de telescoop dan als een telelens. Als je echter meer wilt fotograferen dan de maan, komt echter veel meer bij kijken.