Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waarom zijn mijn sterrenstelsels zo geel? M 81 en M 82

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by wvreeven View Post
    Goed, ik heb in mijn bewerking de Color Calibration vervangen door Photometric Color Calibration.
    Dat is een forse verbetering t.o.v. je gelige galaxies uit je beginpost. Drizzle bleek de boosdoener - weer wat geleerd ;-) Goeie stappen vooruit gemaakt zeg! De kleuren zien er heel goed uit.

Heq5 pro (belt mod) - Stellarvue 102ED (@560mm) - FT focuser - Momenteel een geleende ASI1600mm ;-) danielbeetsma.wordpress.com.

Comment

Drizzle de boosdoener? Waar lees je dat? Ik snap ook niet hoe je tot die conclusie komt. Zover ik weet is Drizzle bedoeld voor het opschalen van resolutie. Kan je uitleg geven Daniel Beetsma ?
      Sky-Watcher NEQ6 PRO mount | GSO 6" Newton F5 | Atik 314L | Baader MPCC | 9mm OAG | Lodestar | SX 7 pos filterwiel | Astronomik filters | 220mm flat field | PixInsight | SGP

Comment

Tuurlijk. De oplossing voor het kleurprobleem uit deze post was (oa) die star calibratie tool. Daarvooroor moet je plaat gesolved worden, en doordat de ingegeven variabelen niet meer klopten door de drizzle kwam PI daar niet uit ;-)
        Heq5 pro (belt mod) - Stellarvue 102ED (@560mm) - FT focuser - Momenteel een geleende ASI1600mm ;-) danielbeetsma.wordpress.com.

Comment

Ohh op die manier . Helder, duidelijk, het is nog vroeg enzo .
          Sky-Watcher NEQ6 PRO mount | GSO 6" Newton F5 | Atik 314L | Baader MPCC | 9mm OAG | Lodestar | SX 7 pos filterwiel | Astronomik filters | 220mm flat field | PixInsight | SGP

Comment

Originally posted by MGralike View Post
            Grappig wvreeven, laat ik gisterenavond ook eens een oude bekende (M81/M82) op hebben gezocht omdat M45 zich ondertussen al achter een dak had verscholen. Hopelijk later het resultaat van mij. Kunnen we ze in ieder geval vergelijken, ook qua bewerking in PixInsight.
            Poeh, wat is dit een moeilijk stukje omgeving. Ik weet niet hoe lang ik inderdaad heb zitten modderen op dit deel. Ik begrijp nu wel wvreeven waarom dit zo'n uitdaging is. Er zitten zoveel kleine addertjes onder het gras (verbeter dit, automatisch verslechter dat...).

Hierbij nog mijn poging (wel zwaar gecropped om het voor het oog iets interessanter te maken, andere 80% zijn bijna alleen maar sterren zover ik heb kunnen zien).

Al met al dus chapeau met je resultaat van destijds Teus, ik heb wel honderd keer het plaatje verknalt bij mijn pogingen.

Click image for larger version  Name:	M81M82_Attempt69.png Views:	1 Size:	1.09 MB ID:	1372489
            Celestron 8'' EdgeHD f/7, f/10 | WO Star71-II | AVX mount | StarSense | PoleMaster | Lodestar X2 | OAG | ZWO ASI120MC-S | ZWO ASI071MC Pro

Comment

Working...
            X