Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nog meer vragen statief etc.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nog meer vragen statief etc.

Heb pas voor het eerst een DSLR: de Nikon 5300D met de standaard kit lens van 18-55mm, 1/F 3,5-5,6. Beetje aan het proberen overdag in het weekend (zijn nu donkere dagen) om de instellingen te leren. Wil graag met een statief 's nachts wat langere belichtingen gaan trekken voor wide field/ landschap met de sterrenhemel/sterrenbeelden,startrails etc.

Kwamen in een ander topic nogal wat statieven voorbij. Waaronder de Horizon 3-weg en 2-weg. De 2-wegs valt wel in budget en heeft ook meer verticale uitslag namelijk -90° to +60° (vergeleken met -75° to +45 °voor de 3-weg. Lijkt me wel belangrijk als je soms redelijk naar het zenith wil richten? oetie kun jij hier nog iets over vertellen. Misschien heb je statief nog gebruikt met alleen dslr, voor dat je star adventurer ging gebruiken?

Andere vraag, de zware driepoot van de skywatcher AZ4 montering. zware 1.75 inch poten. Die heb ik en daar doe ik visueel mee met mijn 130mm newton. Past die ook onder een Star Adventurer? Dit is alleen voor als ik in de toekomst met een SA aan de gang wil. Die aansluiting is als volgt zie foto. 3/8 inch schroefdraad. Gat is ~60mm, maar zit die opstaande pen aan de zijkant. Click image for larger version

Name:	IMG_1157[1].JPG
Views:	2
Size:	4.48 MB
ID:	1361224
    Attached Files
    Skywatcher 130/650 PDS newton, Skywatcher 90/1250 maksutov, AZ-4 montering op (RVS) 3-poot, Bresser Condor 10x50.

Hehe je volgt precies mijn leercurve Ik heb het statief neit gebruikt voor alleen DSLR of telescoop want veel statieven kunnen niet richting zenit. En ik kreeg de Star Adventurer niet op de poten van mijn AZ3. Helaasch pindakaasch.
    Spuit 9 op zijn minst...
    16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Comment

Working...
    X