Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Ik krijg hem niet scherp...

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ik krijg hem niet scherp...

Vanmiddag de zon geprobeerd te fotograferen..

Hoe heb ik dit gedaan? Nou, het volgende..

Ik heb een ETX-125 uit de kast getrokken, daar een Hyperion 8-24 zoom oculair in gedaan, gericht op de zon en scherpstellen maar... Dat ging helemaal goed, ik kreeg de zon scherp in beeld..
    Nou, draai ik een T-2 ring op het oculair en zet de Canon EOS 350D
    op het oculair.. dat is natuurlijk ietsje hoger, dus moest er ff een plateautje bij pakken, dat even ter zake..
    Ik deed een handdoek over m'n hoofd om storend licht weg te halen, ik keek door de zoeker van de camera, zag de zon en begon scherp te stellen, maar... níet te doen man!!
    Mijn vraag is... Hoe kan het dan dat ik het beeld wel scherp krijg door het oculair zelf en niet door de camera? Heb ik iets van een filtertje nodig, focal reducertje misschien? BVD.
    - Sidus Ludoviciana -

Gebruik je ook een T-adapter; een stukje buis tussen oculair en T-ring? Ik denk dat er wat afstand nodig is tussen oculair en camera chip om een beeld te kunnen projecteren. Kun je wel scherpstellen zonder oculair?
    Only the true messiah denies his divinity

Commentaar

Ik heb vanavond geprobeerd op de maan, die kreeg ik wel scherp.
      Ik heb hem op Hyperion oculair gedraaid en dan goed kijken en scherp stellen met de automatische focusser maar dat is irritant, mijn god!
      Heb wat tests gedraaid maar ik zal je zeggen... is ff niet makkelijk zoiets, je moet ff zoeken naar de feeling...
      - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

Werken...
      X