Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

canon....

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

canon....

hallo mensen ik mag een camera uitkiezen en ik wil weten welke nou ik zou moeten keizen een canon EOS 300Dof een canon EOS 350D help...
    ik heb gister een eos 350d met een 70-200 zoomlens mogen uitproberen en oh mijn god wat een resultaten ! en vooral hiero in ijmuiden bij de pier al die brekende golven en dat wil ik dus binnekort ook gaan fotograferen..
    maar weet niet prcies welke nou echt beter is.
    350d heeft wat meer Megapixels..

De 350D is een tikje duurder, maar dat is-ie alleszins ook waard. Als het verschil in prijs geen bezwaar is, zou ik absoluut voor de 350D gaan (ga ik dan ook doen, binnenkort).

Voor astrofotografie is een tweedehands 300D zonder accessoires te overwegen, waar je dan het infrarood-filter uit kan slopen voor een hogere (infra)roodgevoeligheid...

,xtG
    .tsooJ
    Ich bin ein Kollaser.
    http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Weet niet of de firmware hack voor de 300d ook voor de 350d beschikbaar is.
      Er is een russische programmeur geweest die met wat softwarematige aanpassingen extra functies heeft aangebracht. De belangrijkste voor mij is Mirror Lockup.
      Dat houdt in dat je spiegel eerst openklapt, dan 10sec wacht en daarna pas de foto gaat nemen. Daarmee omzeil je dat je telescoop gaat trillen zo gauw de spiegel geklapt is.
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ook te omzeilen met een hoed of zelfs een vel zwart papier, trouwens: hoed voor de telescoop, sluiter openzetten, even wachten tot de trilling gedempt is, hoed weghalen.

,xtG
        .tsooJ
        Ich bin ein Kollaser.

Commentaar

Origineel geplaatst door Alien
          Ook te omzeilen met een hoed of zelfs een vel zwart papier, trouwens: hoed voor de telescoop, sluiter openzetten, even wachten tot de trilling gedempt is, hoed weghalen.

,xtG
          .tsooJ
          Dat werkt alleen bij langebelichting, niet niet bij de zon en maan

Commentaar

kijk eens naar dit artikel misschien maakt het je keuze makkelijker

Link
            Het is wel een 26mb pdf!!!!

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
              Origineel geplaatst door Alien
              Dat werkt alleen bij langebelichting, niet niet bij de zon en maan
              Da's ook weer waar.

,xtG
              .tsooJ
              Ich bin ein Kollaser.

Commentaar

ah alvast bedankt allemaal
                maar ik ga niet alleen astrofotograferen
                heb een brochure gehad dernet bij een fotozaak van de 350D maar dat laat ik acndere keer wel horen want zijn maar 106 pagina's !!!
                maar in de brochure staat dus ook het hele toestel uit-elkaar en waar wat zit enz.

Commentaar

de 350 is completer en verbeterd ten opzichte van het vorige model, als je verder twijfelt, lees eens een foto magazine met een test hierover(kost 1 minuut de winkelier merkt t toch niet lol)
                  ik moet toch even kwijt dat ik nog steeds dik tevreden ben over mn 350 en heb gisteren de hele dag staan/lopen fotograferen in de sneeuw, Super!

Coin
                  Geniet meer van de kleine dingen in het leven,
                  Word macro-fotograaf! Canon 350d +180mm macro/sigma + 90 mm macro/tamron :D

Commentaar

Origineel geplaatst door Coin
                    de 350 is completer en verbeterd ten opzichte van het vorige model, als je verder twijfelt, lees eens een foto magazine met een test hierover(kost 1 minuut de winkelier merkt t toch niet lol)
                    ik moet toch even kwijt dat ik nog steeds dik tevreden ben over mn 350 en heb gisteren de hele dag staan/lopen fotograferen in de sneeuw, Super!

Coin
                    niet eens 1 astro foto :|
                    hoelang ken je belichten coin?
                    en ik denk dat ik em ga halen en misschien deze lens erbij http://www.sigma-benelux.nl/products/le ... php?pid=33

Commentaar

Vergeet alleen niet dat de lenzen minstens zo belangrijk zijn bij een dergelijke camera! Je koopt een camera voor een kleine duizend euro, maar daar horen ook wel goede lenzen bij vind ik.
                      Zo heb ik afgelopen week een Nikkor 80-200 mm f/2,8 ED zoomlens (de draaizoom) gekocht, kost wat, maar is dan ook een heel stuk beter dan m'n oude Nikon 70-300 4-5,6 (gaap) zoomlensje van een meier.
                      Zal ingezet worden voor astrofotografie, en htk. Moet 'm nog stevig zien te bevestigen op montering.
                      Een oranje C8 op vorkmontering

Commentaar

ik kon met me standaard 50mm zoomlens op me olym pus al m31
                        m42.m82en m81 en als ik een lens wil halen is het denk ik een 80-300 telelens of een f.1,8 macro lens

Commentaar

ik heb nu alleen de kitlensen bij mn 350d 17-55 en 55-200 best goeie lensen maar het kan natuurlijk beter, helaas zit hier wel een prijskaartje aan :[ . de belichtings tijd van de 350 is 30 sec. max. of 999 sec. in de bulb stand,lang zat aangezien je dan helaas veels te veel ruis krijgt. een paar maal 30 sec of minder en stacken geeft ook prima resultaten.
                          En nog een tip : lees een foto magazine met uitgebreide lens/camera testen voordat je naar de winkel gaat.
                          Geniet meer van de kleine dingen in het leven,
                          Word macro-fotograaf! Canon 350d +180mm macro/sigma + 90 mm macro/tamron :D

Commentaar

Origineel geplaatst door Coin
                            ik heb nu alleen de kitlensen bij mn 350d 17-55 en 55-200 best goeie lensen maar het kan natuurlijk beter, helaas zit hier wel een prijskaartje aan :[ . de belichtings tijd van de 350 is 30 sec. max. of 999 sec. in de bulb stand,lang zat aangezien je dan helaas veels te veel ruis krijgt. een paar maal 30 sec of minder en stacken geeft ook prima resultaten.
                            En nog een tip : lees een foto magazine met uitgebreide lens/camera testen voordat je naar de winkel gaat.
                            de lenzen zijn wel goed
                            heb ze zelf ook getest leuk van die foto winkels die zo vriendelijk zijn.
                            en mijn vader heeft zelf heel veel ge-fotografeert en weet er dus ook vanaf en komt allemaal wel goed

Commentaar

kijk ook eens naar de aangepaste versie van hutech

http://sciencecenter.net/hutech/canon/index.htm

http://www.ecliptica.org/service/4_0_canon350d.htm

Lijkt me ook erg interesant waneer geld niet zo zeer een rol speelt.
                              Ik heb deze camera in actie gezien en het is iedere euro waard

Hier een opnamen met deze camera van M45

Commentaar

Werken...
                              X