Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Adapter vraagje(s)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Adapter vraagje(s)

Kan iemand me zeggen wat voor adapter er meestal gebruikt word voor Prime focus...een T2 naar 2 inch of een T2 naar 1.25 inch adapter?

Of maakt dat niet uit?

In het geval dat het niets uitmaakt, waar hebben ze die hier ergens in NL die adapters, en dan bedoel ik die van T2 naar 1.25 (zie foto)

Ik kriijg ze zo 1,2,3, niet gevonden

Bij voorbaat dank.
    M.v.gr. Frans

misschien is een variabele adapter een goeie optie, kan je beter even een mail sturen naar de redactie van http://www.telescoop.nl
    - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

Ik neem aan dat je prime focus met een DSLR bedoeld? dan is 2"wel wat beter. 1,25 " is maar net wat groter als de chip. en bij sommige chips zelfs al te klein.

Commentaar

Ja ik bedoel met een dslr, ik dacht zelf al dat 2" beter was, maar die 2" filters maakt het dan meteen weer zo duur.
        M.v.gr. Frans

Commentaar

Re: Adapter vraagje(s)

Origineel geplaatst door mzl
          Kan iemand me zeggen wat voor adapter er meestal gebruikt word voor Prime focus...een T2 naar 2 inch of een T2 naar 1.25 inch adapter?
          Hangt af van de grootte van de sensor erachter. Als je via een 1.25" adapter gaat en je sensor is die van een Canon EOS, dan heb je reusachtig veel vignettering. Heb je een Meade DSI of een webcam, dan heb je lak aan de breedte van de adaptor.
          Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Ik zoek ook een adapter van T2 Female naar 1,25". Doet deze dat: adapter
            =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

Origineel geplaatst door Arlestron
              Zoek jij niet dezelfde als ik dan...die boven op dat foto'je?

Origineel geplaatst door sixela
              Hangt af van de grootte van de sensor erachter. Als je via een 1.25" adapter gaat en je sensor is die van een Canon EOS, dan heb je reusachtig veel vignettering. Heb je een Meade DSI of een webcam, dan heb je lak aan de breedte van de adaptor.
              Heeft dat ook niet te maken of je een barlow gebruikt?, of om het in focus te krijgen soms zo'n verlengstuk nodig hebt?...

Ik bedoel als je zo kort mogelijk zou kunnen houden (gesteld dat je het in focus krijgt), zou dan ook last van vignettering hebben?.
              M.v.gr. Frans

Commentaar

Origineel geplaatst door mzl
                Zoek jij niet dezelfde als ik dan...die boven op dat foto'je?
                Daar lijkt hte wel op. Echter zit de schroefdraad aan de verkeerde kan. Ik moet het aan de binnenkant hebben.
                Wat houd die 31,7 eigenlijk in?
                =WMN Clan Member=

Commentaar

31.7mm is 1.25 inch...

Je zegt dat je T2 female draad heeft.....dan moet dat verloop toch buitendraad hebben, zoals op die foto?
                  M.v.gr. Frans

Commentaar

hoeveel milimeter is T2 dan?

mijn filterwiel heeft beide schroefdraden. Naar de telescoop gebruik ik het binnendraad. Dus voor de adapter naar 1.25" gebruik ik het buitendraad. De adapter moet dus een binnendraad hebben.
                    =WMN Clan Member=

Commentaar

Ik denk dat ik DIT nodig heb. Maar weet t niet zeker.
                      =WMN Clan Member=

Commentaar

Lijkt er wel op..

T2 is meen ik M42, wat erop neer komt dat het 42mm is...alleen weet ik niet welke spoed..
                        M.v.gr. Frans

Commentaar

Met spoed bedoel je het draad? Bij T2 toch altijd hetzelfde?
                          =WMN Clan Member=

Commentaar

Da's inderdaad de juiste .

Commentaar

Origineel geplaatst door skywatcher
                              Da's inderdaad de juiste .
                              Dank je.. had m al in bestelling staan, maar krijg eoa fout in het bestel systeem.
                              Ander vraagje, die microfocus die erop zit. Is dat nu handig, of geeft het net zo veel gezeur met focussen qua beweging op de scoop ondanks de fijne afstelling?
                              Anders zou DEZE voldoende zijn.
                              =WMN Clan Member=

Commentaar

Werken...
                              X