Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

panasonic lumix, heb ik hier wat aan, kan ik krijgen.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

panasonic lumix, heb ik hier wat aan, kan ik krijgen.

deze nieuwe kamera wordt me gratis aangeboden, tja liever een canon
    maar kan ik hier iets mee, sluitertijden tot 60 sec.
    is dit met beugel bruikbaar op de telescoop, of kan ik net zo goed met de webcam werken.

http://www.pixmania.nl/nl/nl/655510/...html?itag=9698
    127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Dat is toevallig ook ik zit te kijken naar deze camera enkel dan bij bol.com ook ik vroeg me hetzelfde af.

Commentaar

ik denk dat je beter voor dit bedrag er 100 euro bijdoet en dan ee eos 350 koopt.
      maar ik krijg deze van mijn baas, en was alleen benieuwd of ik deze kan gebruiken.
      127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Commentaar

Ik weet even niet wie hier op het forum, maar die heeft een Fuji 5500 (zelfde model ongeveer,minder zoom ,minder pixels)en die heeft meen ik zo'n adaptor zodat je hem voor je oculair kunt plaatsen....

Die maakt schitterende foto's van vooral de maan en planeten..

Maar ja...voor deepsky zal het niet lukken met die sluitertijd denk ik..
        M.v.gr. Frans

Commentaar

IK heb de DMC-FZ30 voor mijn normaal overdag gebruik, en hij is redelijk onbruikbaar voor astrfotografie.

Ik heb een 2de hands 300D gekocht voor op de telescoop en het verschil is vrij schokkend...
          De panasopinc stikt echt van de ruis bij hogere iso....

MVG,
          Bart

Commentaar

Goede aanvulling van MZL. Voor maan en planeten gaat het inderdaad wel, maar ik had het voornamelijk over deepsky...

Voor maan en planeten vind ikj trouwens de toucam nog steeds het handigst...

B.

Commentaar

Meeja was het..

Kijk hier naar een foto van hem..

http://www.astroforum.nl/viewtopic.php? ... aanmozaiek

Natuurlijk webcam gaat ook, je neemt tenslotte veel meer beeldjes, en de kans dat er daar bij zijn die geen last hebben van seeing o.i.d. is natuurlijk groter als een lucky shot met een gewone camera, maar toch, ik vind het geen verkeerd resultaat....

En als je hem toch gratis kunt krijgen
              M.v.gr. Frans

Commentaar

dat mozaiek is prachtig, ik ga het vast eens proberen met deze camera, maar voor de rest hou ik het denk ik maar bij de de spc 900

Commentaar

Met zo'n lumix kan je ook filmpjes maken dacht ik en die kan je dan bewerken met Registax tot een foto. Werkt het zelfde als een wepcam alleen heb je geen latop nodig.

Commentaar

klopt, je kan er ook avi's mee maken van 640 x 480

Commentaar

Werken...
                    X