Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

webcam gemod maar problemen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

ik heb mijn webcam gemod en normaal werkt hij goed, schakel ik over naar let dan krijg ik strepen in het beeld, let wel dit is bij iris en het originele spc 900 program.
    in k3ccd krijg ik nog helemaal geen beeld laat staan bij let.
    wat kan hier de oorzaak van zijn, krijg ik in iris en het originele progr zowiezo geen let of moet dat wel kunnen
    en waarom krijg ik geen beeld in k3ccd
    127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Ik heb hetzelfde probleem...waar het aan ligt?...geen idee..

Op mijn PC beneden werkt hij perfect (P4 2.8ghz met 768ddr geheugen), maar op mijn oudere PC (P3 1.4 met 256 geheugen) heb ik hetzelfde probleem..

Ik had eerst geen aarde-draad naar die paralel stekker,en dacht dat het daar aan lag, maar ook dat hielp niet..
    Wel viel het me op dat als ik b.v. de schakelaar vasthield dat het dan wel goed werkte....
    M.v.gr. Frans

Commentaar

zou dan een massa probleem kunnen zijn, maar ik ben er nog mee bezig.
      kun jij wel met kccd beeld krijgen?
      en de parallele instellingen kunnen mischien ook verkeerd zijn.
      127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Commentaar

Wat bedoel je met 'let'?

Ik heb namelijk ook dit probleem. In begin had ik dit probleem heel erg. Als ik de draad aanraakte kwamen die strepen heel vaak maar dit leek minder te worden nadat ik een aarde aan de paralel stekker had gemaakt.

Maar nu als ik hem op 'LX' (long exposure modus) zet krijg ik ook soms strepen. Met KCCD kun je ergens direct LPT poort commando's geven en soms werken die en soms niet. Heel raar.

Het is me dus wel eens gelukt om 30s exposure fotos te maken maar dat duurt even voordat hij werkte en soms scoot hij weer terug naar normale exposer en die strepen.

Dus ben benieuwd of jullie iets hierop kunnen vinden want ik vind het jammer dat mijn LX niet goed werkt (soms dus wel en vaak niet). Ik ben geen electronicus (ik kan alleen een beetje solderen) dus kan niet goed meedenken.
        Life is funny. But not Ha Ha funny.

Commentaar

Origineel geplaatst door borix
          Wat bedoel je met 'let'?

Ik heb namelijk ook dit probleem. In begin had ik dit probleem heel erg. Als ik de draad aanraakte kwamen die strepen heel vaak maar dit leek minder te worden nadat ik een aarde aan de paralel stekker had gemaakt.

Maar nu als ik hem op 'LX' (long exposure modus) zet krijg ik ook soms strepen. Met KCCD kun je ergens direct LPT poort commando's geven en soms werken die en soms niet. Heel raar.

Het is me dus wel eens gelukt om 30s exposure fotos te maken maar dat duurt even voordat hij werkte en soms scoot hij weer terug naar normale exposer en die strepen.

Dus ben benieuwd of jullie iets hierop kunnen vinden want ik vind het jammer dat mijn LX niet goed werkt (soms dus wel en vaak niet). Ik ben geen electronicus (ik kan alleen een beetje solderen) dus kan niet goed meedenken.
          met let bedoel ik "long exposure time" dus hetzelfde wat jij met LX bedoelt.
          ik had in het begin ook op LX goed beeld maar ineens was het weer weg en kreeg ik kleuren en balken in beeld.
          kun jij in k3ccd wel gewoon beeld krijgen, ik nl niet.of moet je in k3ccd nog specifiek een instelling maken voor de parallele poort.
          en kent iris ook een LX instelling
          mischien is de massa naar je parallele stekker niet goed geaard.
          dan bedoel ik de afscherming van een kabel, he'.
          maar hou me op de hoogte, ik ga ook nog verder met experimenteren.

Commentaar

Hallo,

Bij een probleem met gemodificeerde webcams is het belangrijk dat de persoon met de problemen even aangeeft wat voor type webcam het is,
            een Vesta, Toucam of SPC900.
            Daarna welke modificatie is er uitgevoerd, de SC1, SC2 of SC3 modificatie.
            Tevens hoe is de sturing, serieel, usb-serieel, parallel of usb-prallel.
            Wat voor kabels gebruik je voor de sturing.

Als dit vermeldt wordt in het bericht dan kan een expert er beter zijn gedachten over laten gaan.

Groeten Kim.

Commentaar

Keej dan. Ik werk in de support dus zou moeten weten dat dit inderdaad wel belangrijke info is.

Ik heb een SPC900 met SC1 mod. Ik heb een laptop met Paralel poort dus alles gaat zonder adapter. Kabel tussen cam en paralel poort is een afgeschermde draad en ik heb de afscherming aan aarde vastgemaakt (op aanraden van mijn electicien schoonvader).

Ik krijg in KCCD wel gewoon beeld als hij in normale modus staat en dan werkt hij nog prima. Zodra ik hem in LET modus zet dan werkt hij soms dus ook en ik kan dus mooie overbelichte fotos maken maar dat duurt soms even. Sommige zijn dus gewoon kort belicht (lijkt) en soms laten ze alleen storing zien (gekleurde en Z/W balken).

In KCCD heb je die port commander en daarmee kun je de communicatie met je cam testen. Als je hem op '000000' zou zetten moet je cam (in LET modus) dus op zwart moeten gaan geloof ik.Dat doet hij soms wel en soms niet.

Ah en LET is dus zelfde als LX.

Als ik nu verdorie mijn nieuwe huis eens af had dan kon ik weer eens wat meer rotzooien met die cam en nieuwe c9.
              Life is funny. But not Ha Ha funny.

Commentaar

Origineel geplaatst door cometdust
                Hallo,

Bij een probleem met gemodificeerde webcams is het belangrijk dat de persoon met de problemen even aangeeft wat voor type webcam het is,
                een Vesta, Toucam of SPC900.
                Daarna welke modificatie is er uitgevoerd, de SC1, SC2 of SC3 modificatie.
                Tevens hoe is de sturing, serieel, usb-serieel, parallel of usb-prallel.
                Wat voor kabels gebruik je voor de sturing.

Als dit vermeldt wordt in het bericht dan kan een expert er beter zijn gedachten over laten gaan.

Groeten Kim.
                kim je hebt gelijk.
                ik heb een spc 900 met een hef 4066
                usb aansluiting met parallele kabel met 2 afgeschermde kabels die afscherming hebben.
                1 voor het singnaal en 1 voor massa
                als ik een normaal beeld heb is er niets aan de hand, maar als ik de schakelaar van de LET omzet krijg ik eerst een zwart beeld met lichtende pixels die na een seconde overgaan in balken.
                let wel de parallele stekker is dan niet aangesloten, met stekker gebeurt hetzelfde.
                hier een foto na 1 sec en een foto naar 2 sec.

Commentaar

2sec

wat ik nog was vergeten te vertellen en zekker niet onbelangrijk:
                  als je de LAT schakelaar omzet komt er een vreemd geluid van de kamera, een soort van PRRRRRRRT

Commentaar

Hallo,

Als hij in normaal modus staat en je hebt beeld en je zet de LX switch om
                    dus op LX werking dan mag er niets aan je beeld veranderen.
                    De verandering komt pas als je in K3 op long exposure druk met je muis en het kader long exposure verschijnt.
                    Zet exposure time op 1 sec.Druk op het linkervakje, onderaan links,
                    met je muis, preview.
                    Op dat moment maak je een opname, het beeld wordt eerst zwart en dan helder wit
                    want hij, de webcam, staat nog niet ingesteld voor LX opnames, helderheid, tijd en versterking staan nog ingesteld voor normaal.
                    Zie je deze verschijnselen dan is hij voorlopig in orde.

Kim.

Commentaar

Hallo Peet,

Bij jou is er iets niet in orde met je modificatie.
                      Als je een goede modificatie hebt en je hebt beeld dan blijft dat beeld
                      als je de LX schakelaar omzet. De LX schakelaar gaat pas werken als je LX opnames gaat maken.

Kim

Commentaar

Geen probleem.

Commentaar

kim, ik heb dit geprobeert en krijg dan zoals te zien is op de foto eerst zwart beeld met kleurpixels en daarna veranderd het beeld naar balken en wordt steeds lichter met balken.
                          maar zelfs als ik de parallele stekker niet aansluit de schakelaar op LX zet in bijv iris heb ik al balken
                          gr peter

Commentaar

http://www.home.zonnet.nl/m.m.j.meij...Y/spc900nc.htm
                            ik heb deze van meijer gebruikt, maar ga de boel nog eens nakijken.
                            kim, bedankt.
                            laat nog horen hoe het afloopt

Commentaar

Een probleem.

Commentaar

Werken...
                              X