Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Cercis Dslr controller

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Cercis Dslr controller

Heeft iemand hier misschien ervaringen met de
    de DSLR controller van cersis??
    ER zit teven eens een autoguider interface in.

http://www.cercisastro.com/DslrStar.html

Mvgr

hoi steven,
    had je berichtje al eerder gelezen, maar nog geen tijd gehad om te antwoorden, dus nu dan maar:
    allereerst: ik heb geen ervaring met deze controller. wel heb ik even de moeite genomen om de nodige informatie te lezen op de site. het klinkt allemaal reuze interessant! maar ik weet niet of de aanschaf ervan de moeite loont. het lijkt me een nuttig apparaat voor als je de dslr zonder laptop in het veld wilt gaan gebruiken, dat je automatisch opnames laat maken. echter, zijn hiervoor goedkopere producten op de markt zoals de timer van canon (let op: past niet op alle camera's). verder is er nog een particulier in duitsland die dergelijke apparaatjes zelf maakt en die zijn nog goedkoper...
    wil je echter de dslr icm laptop gaan gebruiken, dan lijkt me dit apparaatje echt overbodig. veel beter kun je gewoon een kabel aanschaffen die de sluiter verbind met de seriele of parralelpoort (kosten: 15-20 euro, of zelf te maken). dit icm bijv DSLRFocus geeft je precies dezelfde mogelijkheden. ook het gebruik van bijv IRIS (gratis) volstaat en kan vrijwel hetzelfde als dit apparaat/software. het feit dat er een autoguiderport bijzit, heeft al enige voordeel dat je slechts 1 aansluiting op je pc hebt. echter, met een volgcamera, gratis guide software en een extra kabeltje, ben je klaar. daarvoor heb je dit apparaat ook niet nodig.