Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

webcam met barlow x2

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

webcam met barlow x2

ik heb geprobeert met de webcamfoto's te maken van de maan en heb daartussen een barlow geplaatst om detail opnamen te maken, op zich is het gelukt(zie avatar) maar het blijft wazig.
    ligt dat nu aan de kwaliteit van de barlow of is dat normaal, of kun je zelfs helemaal geen barlow tussen de cam plaatsen
    127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Voor een totaal plaatje van de maan gebruik ik nooit een barlow. Wel voor detail opnames. Goed focussen is dan best moeilijk en neem ik altijd de tijd voor. Ik weet niet wat voor een barlow je hebt maar een slechte zal t niet beter maken. Een goede nabewerking maakt ook een boel uit. Ik zit hier ook nog erg veel mee te spelen.
    Gebruik en een ir-cut filter met de webcam?

Vergelijk ander je plaatjes is met die van mij in het andere forum. Zijn met de zelfde cam gemaakt. Voor detail heb ik een 3x barlow gebruikt.
    =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

de barlow is zo'n meegeleverde bij een galaxia s, een plastic geval met een metalen voorkant.
      wat voor barlow heb jij?
      waar staan die detail foto's van jou.
      127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Commentaar

Ik gebruik een orion shorty plus 3x. mijn foto's: KLIK
        =WMN Clan Member=

Commentaar

mooie foto's
          de gewone opnamen zijn vrijwel gelijk, maar de barlow opnamen zijn stukken beter, dus toch een slechte barlow.

Commentaar

Zou ik echt niet durven zeggen. Wat voor barlow gebruik je. Ik weet zeker dat andere forum bezoekers je kunnen zeggen of het een slechte is of niet. Ik weet wel dat goed focussen met barlow best lastig is.
            =WMN Clan Member=

Commentaar

Die meegeleverde plastik barlows zijn meestal niet veel soeps. Maar waarom zou je een barlow gebruiken met alleen de webcam is je beeldveld al zo klein dat je toch nog maar een klein gedeelte van de maan er op krijgt.

Commentaar

Hoogstwaarschijnlijk ligt het aan de kwaliteit van je barlow. Goede barlows laten bij hogere vergrotingen veel licht door.

Als je het te onscherp/wazig vind, kan je het best zonder barlow fotograferen. Dan vergroot je wel minder, maar zijn je opnamen wel scherper en mooier. Veel succes!

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
                  Die meegeleverde plastik barlows zijn meestal niet veel soeps. Maar waarom zou je een barlow gebruiken met alleen de webcam is je beeldveld al zo klein dat je toch nog maar een klein gedeelte van de maan er op krijgt.
                  een barlow zou ik willen gebruiken voor details, en voor planeet fotografie, zonder barlow blijft het anders een klein stipje.

Commentaar

Orion Shorty Plus is een heel goede barlow (ik wil geen reclame maken ofzo, maar ik heb 'm zelf).

TeleVue heeft ook goede barlows. Er zullen ongetwijfeld nog wel meer goede zijn maar die kan ik je niet zo direct vertellen.

Commentaar

Ook moet je de opnames stacken wil je goed scherp detail krijgen als je webcamt (dit wist je misschien al).

Commentaar

ik heb totnu toe alleen foto's gemaakt omdat ik niet kan volgen zonder motor.
                        en in de bewerking van afzonderlijke foto's zie ik weinig verschil met registax

Commentaar

Werken...
                        X