Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Neximage en Vista?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Neximage en Vista?

Ik heb de Neximage van Celestron en nu krijg ik op het werk een nieuwe laptop met Vista .
    Nou zag ik dat dit niet samengaat met Neximage .

Is er iemand die weet of er een driver is voor Vista en zo ja waar?

Misschien helpt Dit

Commentaar

Bedankt.

Zodra de nieuwe laptop binnen is zal ik het gaan proberen.

Commentaar

Mijn eerste handeling zou zijn: formateren die handel en XP er op zetten.

Mocht je dat niet willen (ivm garantie ofzo) dan kun je altijd nog een "virtuele"
        XP-machine installeren met het programma VirtualBox (is gratis)

Commentaar

Ik begrijp uit de antwoorden dat er waarschijnlijk geen driver bestaat voor de Neximage onder Vista?

@Wamst:
          Vista eraf en XP erop gaat helaas niet lukken (hij blijft van de zaak, welke Vista gebruikt).
          Ik ben geen held met computers . Is de 'virtuele' XP alleen een kwestie van installeren of komt er daarna nog meer bij kijken?

Commentaar

Het is alleen een kwestie van installeren.

De computer start gewoon in Vista op.

In Vista start je vervolgens de VirtualBox met het OS dat je daarin hebt ge-installeerd.

Dit OS is volledig ge-isoleerd van de rest van de computer: je hoeft dus ook niet ongerust te zijn dat
            je Vista infecteert ofzo.

Commentaar

Rechtermuisknop op setup bestandje... eigenschappen... daar staat ergens... installeren als xp-configuratie, die klik je aan en dan installeren, misschien werkt dat? suc6
              - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

Besankt voor de antwoorden tot nu toe, maar helaas kan ik het nog niet testen. De levering van de laptop laat nog even op zich wachten

Zodra hij binnen is zal ik misschien nog wat vragen hebben. Zo niet alvast bedankt allemaal.

Commentaar

Laptop is eindelijk binnen, maar ik heb nog geen succes met installeren.

Het is geen apart set-up bestand van celestron dus installeren als XP-configuratie lukt ook niet.

Daarnaast wel virtual box erop gezet. Werkt helemaal geweldig. Installeren ging ook (bijna) goed.
                  Kreeg een melding dat de driver niet voldeed aan de Logo-test van XP

Als ik nu de webcam gebruik en een preview in beeld wil, slaat de hele computer vast.
                  Ik heb dit ook getest op mijn gewone PC (met XP), maar krijg hetzelfde probleem. Op één of andere manier pakt hij ook XP niet.

De drivers bij Celestron gedownload, maar ook dit werk niet.

Zijn er trucjes om de set-up bestanden zelf ergens vandaan te slepen om het dan te proberen met installeren als XP (of lager als dit noodzakelijk is)?

De bestanden die ik heb gedownload bij Celestron kon ik niet vernaderen of zo.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen (of de setup bestanden voor XP kan geven)

Commentaar

Werken...
                  X