Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

ToUcam vs LPI vs Neximage

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

ToUcam vs LPI vs Neximage

Ik heb het geluk gehad om 3 camera's met elkaar te vergelijken, te weten, ToUcam 840 pro, Meade LPI en de Celestron Neximage.
    Laten we beginnen met de Neximage, het is een heel leuk cameraatje en word erg compleet geleverd je zet gewoon alles op je laptop en je kan nog geen half uur later aan de bak, om video's te maken werk je met Amcap en het geeft je meteen de mogenlijkheid om ook stills te maken, het beeld verwerkings programma is gewoon Registax 2 in een mooi Celestron jasje.
    Wat mij opviel bij dit ding was dat ik de grootste moeite had om scherp te stellen en ik vond het beeld niet mooi.
    De LPI, ook een heel leuk ding hij word zeer compleet geleverd met een zeer uitgebreid software pakket wat gewoon niets te wensen over laat, de camera laat zich goed in beeld brengen enkel op de laptop die ik gebruikte leek het allemaal wel een beetje traag te gaan maar het lukt als je maar genoeg gedult heb.
    De ToUcam 840 pro dit is de voorganger van de nieuwe 900, je installeerd gewoon de software die meegeleverd word en download Registax van het internet, het enige echte bezwaar is dat je zelf voor een adapter moet zorgen, die kan je los kopen maar ook zelf maken, dat heb ik gedaan met het lensje van de camera, in vergelijk met de Neximage krijg ik met de Toucam gewoon goed beeld totaal geen probleem.
    De kijker die ik in alle gevallen heb gebruikt is een 9cm F10 Skywatcher op een EQ2 montering, de computer een IBM thinkpad 256mb, 1.4gighertz, 32mb shared videocard en een HD van 40gig.
    De foto's met de Neximage en de Toucam zijn van 22-10-07 de atmosfeer was ronduit onrustig en daarom was het best wel een beetje moeilijk, de foto met de LPI is gemaakt op 29-10-06 en het weer was toen wel beter.
    Conclusie; de Neximage hoeft voor mij niet, gemakkelijk in gebruik maar niet scherp, de LPI geeft mooie beelden maar op mijn computer vond ik het scherpstellen gewoon niet lekker gaan veel te bewerkelijk, nee doe mij maar gewoon de Toucam, ok je moet op zoek naar een adapter maar het ding doet gewoon wat ik van hem vraag.
    Ik kan me voorstellen dat andere mensen andere ervaringen hebben maar ik ben op het internet wezen kijken en ook daar komt de Neximage er in een aantal gevallen niet goed van af, echte negatieve klanken heb ik in deze niet gelezen over de LPI en Toucam.

mooie vergelijking tussen de verschillende camera's!
    ikzelf heb alleen de NexImage, dus ik kan geen vergelijking maken met de rest. ik ben het in grote lijnen wel eens met je verhaal, en ik geloof je als je zegt dat een ToUcam beter is (je ziet daar per slot van rekening veel meer goede foto's vandaan komen). echter vind ik niet dat de neximage niet scherp is. hij heeft veel ruis, dat wel. maar met een goede dosis geduld kom je best wel een eindje, zie de foto hieronder. welliswaar gemaakt met andere apparatuur (een C8 bij f/25), maar naar mijn mening wel scherp!
    toch denk ik er wel over om de camera op den duur te gaan up-graden naar een duurdere planetencamera. tot die tijd is de neximage, zoals waarschijnlijk alle drie de camera's, erg leuk en zeer geschikt voor beginners...
    groetjes, maarten
    Celestron C8 - WO Megrez 90 APO - WO ZS 66 SD APO
    Vixen Great Polaris
    Canon 350D - NexImage

Commentaar

Werken...
    X