Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Astrofotografie met webcam

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Astrofotografie met webcam

Hallo Forumleden!

Ik en een goeie vriend van mij willen het astrofotografie wagen! :P
    Hij heeft een splinternieuwe laptop en ik heb een logitech quickcam en dat komt dus heel goed uit.

Heeft één van jullie misschien wat tips voor ons? Wat voor progamma's je nodig hebt om te kunnen astro-fotograferen met behulp van een laptop en webcam?

Groeten,
    Serrick
    -Bresser Galaxia 114mm F/900 op EQ-2
    -Binoculair 20 X 80 Doublet

Hallo,

welke quickcam van logitecht is het precies?

Chris
    =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

Zit er bij je webcam geen programma die de beelden op je labtop zet?
      Eventueel kan je K3ccd tools gebruiken, daarmee kan je tevens de beelden bewerken.

Commentaar

Deze heb ik in mijn bezit:

Logitech QuickCam Express

Ik heb het vermoeden dat deze webcam het niet goed zal doen...maar ja maar laten we hopen van wel :P

@ henkp: er zit een programma bij de webcam inbegrepen. Voor quick captures enzo

Commentaar

Gratis tools zoals Iris werkt wel goed. Daar kan je is op zoeken. Let wel als je je webcam wilt gebuiken dat er enige modificaties nodig zijn. Op het forum zijn hier verschillende onderwerpen over te vinden.
          =WMN Clan Member=

Commentaar

bedankt Arlestron!

Maar waar wat moet er dan gemodificeerd worden aan webcam? Is het softwarmatig of moet je webcam echt opgeschroeven?

Serrick

Commentaar

De lens die op de camera zit heb je niet nodig, tenzij je op het oculair wilt filmen..
              Haal je de lens eraf heb je een adapter/verloop nodig zodat je m in de scope kan zetten. Een IR-block filter is dan ook handig.
              =WMN Clan Member=

Commentaar

nogmaals bedankt!

ik had net een filmpje gezien op youtube hoe je je webcam kan modificeren: http://nl.youtube.com/watch?v=9khTIkwNmW8

maar was is een IR-block filter precies?

Commentaar

Een IR/block filter houdt infrarood licht tegen.
                  =WMN Clan Member=

Commentaar

Het is een cmos geen ccd, beeldresolutie 640X480, handmatig focus dwz een verwijderbaar lensje dus in principe geschikt. gebruik Registax voor beeld verwerking en gewoon de bijgeleverde software om de filmpjes op te slaan.
                    Experimenteren veel experimenteren en je word er alleen maar handiger in en als je de camera even niet gebruik zet hem uit omdat cmos iets warmer word dan ccd en dan voorkom je ruis, cmos is per definitie niet slechter ik ben er zelf ook mee begonnen en wat denkje van de Meade LPI daar zit ook een cmos in.

Commentaar

Zo! Weer wat geleerd :smartass bedankt!

Origineel geplaatst door sidney
                      cmos is per definitie niet slechter ik ben er zelf ook mee begonnen en wat denkje van de Meade LPI daar zit ook een cmos in.
                      heb je misschien een voorbeeld foto waarbij je een cmos hebt gebruikt?

Commentaar

alstublieft

Bovenste foto is gemaakt met een Qtec van € 19 onderste met een LPI.

Oja vergeten gebruikte kijker 9cm F10

Commentaar

Werken...
                        X