Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Autoguiden met de toucam

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Autoguiden met de toucam

Heeft iemand wel eens geprobeerd te autoguiden met de toucam?

Zou het kunnen denken jullie?

MVG,
    Bart

Kan je mee autoguiden. Ik weet dat sommige mensen daarvoor GuideDog gebruiken.
    Dit is geen undersign.

Commentaar

Of phd guiding .. hou er wel rekening mee dat de standaard webcam niet zo heel gevoelig is . vaak wordt ook een gemodificeerde webcam gebruikt deze kan langbelichten. zodat je wat meer volgsterren krijgt.

Commentaar

Ik werk ermee in combinatie met een 50mm zoeker met barlow. Het werkt ik moet wel ongeveer 4 seconden be;ichten om een ster te vinden. Tenzij er een hele heldere in mijn beeldveld staat natuurlijk.
        Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Ik heb met mijn 90mm refractor en ongemodde toucam goed kunnen volgen. Je moet wel een redelijk heldere guidester zoeken (maar dat is met guiding ringen nooit een groot probleem geweest)

Commentaar

Peter, Erwin en ik volgen alledrie met zulke webcam's, ongemodificeerd. Je moet wel mechanische vrijheid hebben om de volgkijker op een heldere ster in de buurt te richten. Volgen door een zoeker zal om die reden niet altijd geweldig goed gaan.

Ik gebruik een refractortje met 8 cm diameter, met een brandpunt van ca. 1200 mm, en kan zonder problemen op magnitude 4.5 sterren volgen. Heb je minder diameter, dan gaat het ook wel, maar dan wordt de keuze van volgsterren wel minder..
            Informatie uit energie in focus & cosmic debris in flatfields.

Commentaar

Super bedankt voor jullie antwoorden!!!

Ik heb nog een 70mm Mak-cas staan (500mm focuslength).

Met een barlow kom ik denk ik een heel eind.

MVG,

Commentaar

hallo,

ik gebruik een niet gemod webcam en dat lukt prima, de software is guidemaster ( gratis ) .

groeten
                vooral deepsky, deepsky en nog eens deepsky
                http://www.astrobin.com/users/JoakimLepere/

Commentaar

Werken...
                X