Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

astrofotografie anologe spiegelreflex

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

astrofotografie anologe spiegelreflex

Ik heb pas een telescoop gekocht en astrofotografie lijkt me wat voor later. Ik heb een tijd geleden een anologe spiegel reflex gekregen (minolta x-300). Wat heb ik nodig om hier een astrofoto mee te maken?

Heeft dat zin met zo'n camera of kan ik beter een webcammetje kopen over een tijd?
    Meade LXD75 150mm newton

Er zijn nog altijd mensen die analoog schieten dus waarom zou jij het niet proberen ?
    http://www.petesastrophotography.com/galleryindex.html

Commentaar

Met de juiste adapter zou je hem aan je scoop kunnen hangen. Maar omdat je met film materiaal moet werken, welke minder gevoelig zijn in vergelijking met DSLR camera's, krijg je te maken met langere belichtingstijden.

Ik weet niet welke lenzen je er bij hebt? Kun je ook mee werken en best leuke opnamen mee maken. (Afhankelijk van de brandpunten van de eventuele lenzen)

Bij digitale opnamen (camera's) kun je met kortere tijden nog stacken (stapelen van kort belichte opnamen), dat gaat bij analoge fotografie niet.

Ik denk dat je montering niet goed genoeg volgt voor analoge fotografie.

Mijn advies: begin met webcammen van planeten is ook erg leuk om te doen.
      Groet, Jan

Commentaar

En vergeet de mogelijkheid van 'Piggyback' niet: Plaats daartoe je camera voorzien van een gewoon obejctief bovenop je telescoop. Uiteraard zorg je van te voren dat je de montering goed hebt uitgericht. Met piggyback-fotografie zul je doorgaans gewone foto-objectieven gebruiken, en deze hebben normaal gesproken relatief korte brandpuntsafstanden. Met korte brandpunten zul je ook niet zo gauw een volgfout zien krijgen op je foto's.

Groeten, Marc
        Informatie uit energie in focus & cosmic debris in flatfields.

Commentaar

Bij digitale opnamen (camera's) kun je met kortere tijden nog stacken (stapelen van kort belichte opnamen), dat gaat bij analoge fotografie niet.
          Kan wel degelijk, moet alleen dan de negatieven inscannen en op de computer op elkaar leggen. Ik geef grif toe, tis wat meer werk maar zeker voor deepsky opnames kan dit lonend zijn.
          Dit is geen undersign.

Commentaar

kijk is bij de koepel heb er pas een boek gekocht widefield fotografie gaat over analoge fotografie
            ik ben ook gelijk om en heb een ricoh gekocht kr5 super 2 nou nog effe uitzoeken wat voor filmpje erin moet enzo !
            stellarvue 80ED op CG5gt en eq5 (gemod)
            6" orion imager newton
            atik 16ic-s b/w
            sc3 b/w cam
            lvi guider

Commentaar

over deze site: http://www.petesastrophotography.com/in ... 2/M42.html

dus als ik het goed heb moet je met je analoge spiegelreflex, met de rotatie van de aarde mee draaien want anders krijg je bewegende lichtstreepjes i.v.p stille beelden?
              -Bresser Galaxia 114mm F/900 op EQ-2
              -Binoculair 20 X 80 Doublet

Commentaar

Werken...
              X