Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Remote voor digitale camera.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Remote voor digitale camera.

Misschien een tipje (voor de zuinige onder ons)...

Afijn, ik heb sinds enkele dagen een Nikon D40X, een camera waar die je ook met een ir remote kunt bediennen...

Ik heb zo links en rechts gezocht waar ze zo'n ding hebben hier in de buurt en wat het kost....prijzen lopen nogal uiteen van 30 euro in de winkel tot zo'n 10 euro op ebay (exl verzendkosten)...Op mijn zoektocht kwam ik ook op een forum terecht waar ze zeiden dat het ook met zo'n goedkope all in one ab zou moeten gaan...

Dus even naar de Blokker een 7 in One afstandsbediening gehaald (kosten 2,50)...en jawel het werkt....alleen even zitten klooien om de juiste code te vinden, maar achteraf bleek dat je eerst op de camera de zaak bij opname voor bediening op afstand moest selecteren...daarna was het zoeken van de juiste code een fluitje van een cent..

M.v.gr. Frans

Maar moet je dat ding niet in leren met een originele afstandbediening?
    "Zu groß, zu klein, Er könnte etwas größer sein..."

Commentaar

Origineel geplaatst door elvicente
      Maar moet je dat ding niet in leren met een originele afstandbediening?
      Ik heb gewoon de camera in het menu ingesteld dat hij via een remote moet werken, de camera even op 'Auto' gezet, de afstandsbediening van de Blokker ervoor gelegd...en set/tv tegelijkertijd ingedrukt, dan nogmaals op 'set' dan 000 ingetoets en op de Power-knop van die AB gedrukt....elke keer als je dan op die Power drukt zoekt hij een andere code....
      Toen ik de juiste had ging de camera zichzelf foccusen en knipte 'n foto....je drukt dan weer even op de TV toets en de zaak staat in het geheugen....(code voor een d40x is overigens 161 die je er ook handmatig in zo'n ab kunt zetten)..

Het leuke van een remote is als je via een usb je camera op een laptop/pc hebt aangesloten...Normaal kun je met 'n Camera Control Panel maar tot 30 seconde belichten omdat de 'Bulb' optie niet via die usb werkt...Maar als je je camera in die Remote stand zet kun je gewoon de zaak via je pc instellen en de sluiter via die AB openen,en desnoods 10 min later weer sluiten...
      M.v.gr. Frans

Commentaar

Thnx voor de info! Ik heb zelf een D80. Waar ik bij mijn vorige Camera (Canon Pro1) er eentje standaard bij kreeg, lijken de IR doosjes voor de D80 best duur. Ik ga het ook eens proberen binnenkort.
        "Zu groß, zu klein, Er könnte etwas größer sein..."

Commentaar

Ik heb ook een D40x en wou er de originele ab voor gaan halen. Bedankt voor de info .

Commentaar

Zeer goede site met snelle levering voor diverse acces. Hier bestel ik ook altijd mijn accu's.

http://www.aq4u.nl

Universele AB voor 17,50 (in mijn ogen zeker niet duur)
            http://www.aq4u.nl/catalog/product_info ... ucts_id=45
            "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

Werken...
            X