Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Meade LPI

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Meade LPI

Hallo allemaal,

Heeft iemand toevallig een goede handleiding voor de software die bij de Meade LPI wordt geleverd? Ik heb het dus over de twee imagers, de LPI imager en de naam van die ander ben ik even kwijt

Ik had gisterenavond een prachtige nacht, kon de maan perfect zien. Ik heb geprobeerd om de maan deftig in beeld te krijgen, maar ik kreeg enkel een inmens grote wit lichtgevende bol te zien. Ik heb geprobeerd scherm te stellen via de zoeker, maar dat was geen succes. Softwarematig heb ik een aantal zaken uitgeprobeerd, maar zonder resultaat. Heeft iemand tips?

Bedankt!
    Canon 350D | 18 - 55 mm kitlens | Tamron 70 - 300 mm

Ik denk dat je LPI niet goed gefocussed stond Geoffrey, dan kan je bewerken wat je wil maar dat lukt echt niet.

p.s. focussen doe je niet met je zoker maar met je focusser.
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

hoi geoffrey,
      ik had hetzelfde probleem met webcam opnames , en ben er achter gekomen dat het bij mij lag aan de lengte van de focusseer.
      ik kan bij mij een gedeelte van de focusseer afschroeven waardoor die korter wordt en daardoor scherper stellen . ik weet niet als het bij jou ook de oplossing is , maar je kan het in ieder geval bekijken.

"We are all stardust " LXD 75 op NEQ6PRO AT 66 ed op astrotech montering
      Lightbridge 12" ,Canon 1000d mod, Bresser 10x 50 bino , SPC900NC

Commentaar

Origineel geplaatst door Patrick
        Ik denk dat je LPI niet goed gefocussed stond Geoffrey, dan kan je bewerken wat je wil maar dat lukt echt niet.

p.s. focussen doe je niet met je zoker maar met je focusser.
        Ik ga er nog eens wat mee spelen deze nacht, het weer valt goed mee. Tips zijn nog welkom, het is allemaal wel erg wennen zeg... Bedankt voor de opmerking over de focusser, ik gooi ze wel es door elkaar

@ronn franken: ga ik ook eens bekijken! Bedankt!
        Canon 350D | 18 - 55 mm kitlens | Tamron 70 - 300 mm

Commentaar

Werken...
        X